سرویس جدید Bing، سعی در پیش‌بینی رئیس‌جمهور آینده‌ آمریکا دارد

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اخبار منتشر شده در این خصوص نیز افزایش می‌یابد. مایکروسافت با استفاده از سرویس Bing، سرویسی را در اختیار کاربران آمریکایی قرار داده که با استفاده از آن می‌توان نقطه نظرات خود را با کاندیداها مقایسه کرده و به بررسی دیدگاه هر کاندیدا از نظر عموم مردم بپردازند.
 
هرچند برگزاری انتخابات سابقه‌ی بلند بالایی در کشور‌های مختلف دارد، اما حضور فناوری‌های نوین رنگ و بوی دیگری را به چنین حوادث اجتماعی بخشیده است. در کنار استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار نظر کاندیداها و اظهار نظر کاربران در این خصوص، شماری از کمپانی‌ها نیز سرویس‌های مبتکرانه‌ای را در اختیار کاربرانشان قرار داده‌اند؛ از این جمله می‌توان به مایکروسافت و سرویس جستجوی Bing این کمپانی اشاره کرد.
 
مایکروسافت از روز سه‌شنبه‌ی هفته گذشته‌ی سرویسی را در قالب موتور جستجوی Bing در اختیار کاربرانش قرار داده که با استفاده از آن کاربران قادر خواهند بود تا نقطه نظرات خود را به تفکیک کاندیدا‌ها مقایسه کرده و گزینه‌ی نزدیک‌تر به خود را از میان افراد مختلفی که برای ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت می‌کنند، انتخاب نمایند.
 
 
همانطور که اشاره کردیم با استفاده از سرویس جدید مایکروسافت، کاربران می‌توانند به مقایسه‌ی نقطه‌ نظرات خود در موارد مختلف با کاندیداها بپردازند. همچنین امکان بررسی مواضع کاندیدا در مورد مسائل گوناگون و مقایسه‌ی آن با دیدگاه عموم جامعه‌ نیز وجود دارد. کاربران قادرند نقطه نظر کاندیداها در مورد موارد مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را نیز با یکدیگر مقایسه کنند.
 
والتر سان، رهبر تیم Bing Predicts در مورد سرویس جدیدی که این کمپانی در اختیار کاربران قرار داده، چنین اظهار نظر می‌کند:
 
تیم توسعه‌ی دهنده‌ی Bing Predict سرویس Bing Political Index را با استفاده از چندین ترابایت اطلاعات که حاصل جستجو در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و تحلیل‌های منتشر شده در OnTheIssues.org است، شکل داده و امتیازدهی کرده است.
وب‌سایت OnTheIssues.org وابسته یه یک نهاد غیرانتفاعی است که هیچگونه رابطه‌ای نیز با حزب‌های شرکت‌کننده در انتخابات ندارد. در این وب‌سایت رویکردهای سیاسی کاندیداها در کنار پوشش رسانه‌ای از تمام اظهار نظر‌های انجام شده، به کاربران ارائه می‌شود.
 
بطور حتم سرویس جستجوی بینگ را نمی‌توان به اندازه‌ی گوگل محبوب خواند؛ اما بنابر آمار منتشر شده توسط ComScore، این سرویس بیش از ۳۳ درصد از آمار جستجو در ایالات متحده‌ی آمریکا را به خود اختصاص داده است. البته با توجه به اینکه سرویس جستجوی یاهو نیز از نتایج بینگ استفاده می‌کند، پس باید این ۳۳ درصد را مجموع جستجوهای صورت گرفته توسط یاهو و بینگ خواند. مایکروسافت تاکید کرده که هیچ یک از اطلاعات وارد شده توسط کاربران در این سرویس ذخیره نشده و برای استفاده‌های بعدی نظیر انتشار آمار مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.
 
نظر شما در این خصوص چیست؟