سری گلکسی S21 سامسونگ احتمالا با قابلیت بیومتریک صوتی بیکسبی عرضه خواهد شد

در حال حاضر کمپانی سامسونگ بر روی اسمارت‌فون‌های نسل آینده سری گلکسی S خود موسوم به گلکسی S21 کار می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها این خانواده شامل 3 دستگاه مختلف با اسامی گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 اولترا خواهد بود. در حال حاضر پیرامون هندست‌های نسل آینده سامسونگ جزئیات چندانی منتشر نشده است؛ اما حجم اطلاعات و گزارشات مخابره شده روز به روز در حال افزایش است. بر اساس یک گزارش اخیرا مخابره شده توسط وبسایت SamMobile، سامسونگ به‌دنبال افزودن یک گزینه بیومتریکی جدید به گجت‌های آینده خود است.

Bixby Voice احتمالا یک گزینه بیومتریکی جدید برای سری گلکسی S21 به‌شمار خواهد رفت

ویژگی بیومتریکی جدید بخشی از دستیار صوتی بیکسبی بوده و تحت‌عنوان Bixby Voice شناخته می‌شود. وجود چنین مشخصه‌ای بدان معناست که کاربران از طریق گفتگوی آسان با بیکسبی قادر به بازگشایی قفل اسمارت‌فون‌های خود خواهند بود. بدین‌ترتیب فرمان ساده “Hi Bixby” قادر به آنلاک نمودن دستگاه‌های گلکسی S21 خواهد بود. اکنون نخستین باری نیست که منتظر عرضه این مشخصه بیومتریکی به لحاظ فنی هستیم. دستیار صوتی بیکسبی پیش‌تر به منظور بازگشایی قفل دستگاه از طریق فرامین صوتی مورد استفاده قرار گرفته است؛ اما این مشخصه بنا بر دلایل خاصی کنار گذاشته شد.

این‌بار سامسونگ Bixby Voice را به‌عنوان یک مشخصه کاملا بیومتریکی عرضه نموده و کاربران قادر به مشاهده این گزینه در بخش تنظیمات امنیتی لاک‌اسکرین خواهند بود. گزارش مذکور در خصوص نحوه کارکرد این مشخصه هیچ‌گونه توضیحی ارائه نکرده است؛ بنابراین این موضوع در حد یک معما باقی‌مانده است. اگرچه این قابلیت کارآمد خواهد بود؛ اما با اطمینان می‌توان اعلام کرد که متد فوق ایمن‌ترین روش بیومتریکی به‌شمار نخواهد رفت. کلیه افراد با ضبط صدای مالک دستگاه قادر به بازگشایی قفل آن خواهند بود. اسکنر اثرانگشت و کد امنیتی کماکان ایمن‌ترین گزینه‌های موجود برای حفظ امنیت اسمارت‌فون به‌شمار می‌روند.

با این اوصاف Bixby Voice به‌عنوان یک گزینه بیومتریکی برای مدتی صرفا در اختیار هندست‌های سری گلکسی S21 قرار خواهد گرفت. اما همانند کلیه قابلیت‌های منحصربه‌فرد این‌بار نیز سامسونگ با انتشار یک به‌روزرسانی OTA این مشخصه را برای سایر دستگاه‌های گلکسی عرضه خواهد کرد. غول کره‌ای در کنار مشخصه Bixby Voice قابلیت‌های جدید و انحصاری دیگری را به هندست‌های آینده خود اضافه خواهد کرد.

اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 احتمالا با رابط کاربری One UI 3.1 عرضه خواهند شد

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که دستگاه‌های سری گلکسی S21 احتمالا به‌همراه رابط کاربری One UI 3.1 روانه بازار خواهد شد. پیش‌تر با عرضه هندست‌های سری گلکسی S20 و گلکسی S10 شاهد به‌کارگیری شمای نرم‌افزاری مشابهی بودیم. در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعات رسمی در این زمینه منتشر نشده است؛ لذا کلیه اظهارات صرفا در حد گمانه‌زنی هستند.

نوشته سری گلکسی S21 سامسونگ احتمالا با قابلیت بیومتریک صوتی بیکسبی عرضه خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.