سناتور آمریکایی به دنبال تقسیم آمازون، گوگل و فیس بوک

الیزابت وارن سناتور آمریکایی از ایده تقسیم و چند تکه شدن شرکت های بزرگ فناوری آمریکایی مانند آمازون، گوگل و فیس بوک به منظور جلوگیری از انحصارطلبی آنها دفاع کرده است.
 
به گزارش ورج، وی که قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را نیز دارد و از سوی دموکرات ها به عنوان یک نامزد بالقوه مطرح شده، با طبقه بندی شرکت‌های تجاری امریکا به این نتیجه رسیده که هر شرکتی که در سال بیش از 25 میلیارد دلار درآمد دارد به طور بالقوه امکان انحصارطلبی تجاری را دارد و باید برای حل این مشکل اقداماتی انجام شود.
 
یکی از راه حل‌های پیشنهادی وی اعمال ممنوعیت بر شرکت‌های بزرگ فناوری برای جلوگیری از استفاده آنها از پلاتفورم های اختصاصیشان برای فروش کالاهای تولیدی خود آنهاست. به بیان دیگر آمازون حق نخواهد داشت محصولات کلیدی و اساسی خود را در فروشگاه های زنجیره ای و از طریق پلاتفورم اختصاصی خود به فروش برساند.
 
همچنین گوگل هم حق تبلیغ و فروش محصولات خود را از طریق جستجوگر این شرکت ندارد و فیس بوک هم باید به دو بخش مجزا تبدیل شده و هر یک از این دو بخش به طور مستقل اینستگرام و واتس آپ را مدیریت کنند.
 
نکته جالب این است که در این طرح به نام شرکت اپل که بیش از 25 میلیارد دلار در سال درآمد دارد، اشاره ای نشده است. شرکت های فناوری هنوز در قبال این طرح عجیب واکنشی از خود نشان نداده‌اند.