سهم ویندوز ۱۰ از بازار سیستم‌ عامل‌ها بالاخره به ۵۰ درصد رسید

 
ویندوز ۱۰ با رسیدن به سهم ۵۰ درصدی از بازار سیستم‌عامل‌ها، اکنون با اختلاف درخورتوجه بالاتر از ویندوز ۷ و macOS اپل قرار گرفته است.
 
Netmarketshare آمار جدیدی از سهم سیستم‌‌عامل‌های مختلف در ماه اوت منتشر کرده که اخبار خوشحال‌کننده‌ای برای مایکروسافت و طرفدارانش به‌همراه دارد. از ابتدای انتشار ویندوز ۱۰، مایکروسافت با برنامه‌های مختلف سعی کرد کاربران را به استفاده از این نسخه‌ی ویندوز تشویق کند؛ تلاش‌هایی که تا‌ این‌ لحظه نیز هنوز متوقف نشده است. اکنون طبق آمار Netmarketshare، سیستم‌عامل جدیدی ردموندی‌ها پس‌ از مدت‌ها تقلا توانسته به سهم ۵۰ درصدی از بازار دست پیدا کند که قطعا مؤفقیت چشمگیری برای ردموندی‌ها تلقی می‌شود. 
 
ویندوز ۱۰ با رشد ۲ درصدی، هم‌اکنون ۵۰.۹۹ درصد از بازار را در دست دارد؛ در‌حالی‌که ویندوز ۷ با کاهش تعداد کاربران، سهمش به ۳۰.۴۴ تنزل پیدا کرده است تا مقام دوم را کسب کند. رتبه‌ی سوم نیز به سیستم‌عامل اهالی اپل رسیده که با macOS 10.14 توانسته به سهم ۵.۹۵ درصدی دست پیدا کند. آماری که بالاتر مشاهده کردیم، اخبار خوشایندی برای ردموندی‌ها به‌همراه دارد؛ اما آن‌ها هنوز باید برای متقاعد‌کردن کاربران ویندوز ۷ که ۳۰ درصد از سهم بازار را به‌خود اختصاص داده‌اند، بیشتر تلاش کند. 
 
با‌ تمام این‌ اوصاف، رشد سهم ویندوز ۱۰ روی سهم مرورگر‌های اینترنت نیز تأثیر گذاشته است و مایکروسافت اج توانسته به‌صورت جزئی سهم خود را از بازار افزایش دهد. در‌ همین‌ زمینه، گوگل کروم با کاهش سهم جزئی، همچنان با سهم ۶۷.۲۲ درصدی در رتبه‌ی نخست قرار دارد که با فاصله‌ی زیادی موزیلا فایرفاکسِ ۸.۴۳ درصدی آن را دنبال می‌کند. سپس، در مقام سوم اینترنت اکسپلورر با ۷.۵ درصد قرار می‌گیرد و در رتبه‌ی چهارم نیز مایکروسافت اج با سهم ۶.۳۴ درصدی جای گرفته است.
 
همان‌طورکه پیش‌تر نیز اشاره کردیم، ماه اوت اخبار خوشحال‌کننده‌‌ای برای مایکروسافت به‌همراه داشته است؛ زیرا افراد بیشتری به جدیدترین سیستم‌عامل این شرکت روی آورده‌اند. با‌این‌حال، ردموندی‌ها همچنان باید به فکر رقابت با رقیبی به‌نام ویندوز ۷ باشند که خود محصول مایکروسافت است؛ اما مانع بزرگی بر سر راه پیشرفت ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود.