سهم ۶۹ درصدی سری آیفون ۱۱ از کل فروش آیفون‌های اپل در سه ماهه چهارم ۲۰۱۹

گوشی‌های آیفون اپل یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌ها برای خرید در فصل تعطیلات هستند، به‌ویژه اینکه جدیدترین آیفون‌ها هم در سه ماهه چهارم هر سال روانه بازار می‌شوند. طبق یک گزارش تحقیقی از طرف موسسه CIRP، حدود ۶۹ درصد از آیفون‌هایی که در سه ماهه چهارم 2019 در آمریکا به فروش رفته‌اند، مدل‌های عرضه‌شده در سال 2019 بوده‌اند.

در سه ماهه چهارم سال گذشته، آیفون 11 با در اختیار داشتن ۳۹ درصد از کل فروش آیفون‌ها، محبوب‌ترین آیفون اپل بوده است، در حالیکه آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس هر کدام با ۱۵ درصد در رتبه بعدی قرار داشتند. این آمار با در نظر گرفتن اینکه آیفون XS مکس فروش بسیار بالاتری نسبت به آیفون XS داشت، تغییر بزرگی محسوب می‌شود. البته این احتمال وجود دارد که خیلی از کسانی که آیفون X دارند، امسال گوشی خود را به آیفون 11 پرو ارتقا دهند. با توجه به تخفیف قیمت آیفون XR به ۵۹۹ دلار بعد از عرضه سه‌گانه آیفون 11، این هندست با داشتن سهم ۱۸ درصدی از کل فروش آیفون‌ها همچنان به فروش خوب خود ادامه داده است.

از آنجاییکه اپل هیچ‌وقت آمار رسمی فروش آیفون‌ها را منتشر نمی‌کند، CIRP از روش US-WARP برای محاسبه قیمت میانگین فروش دستگاه‌ها استفاده کرده است. این موسسه، میانگین قیمت آیفون‌ها در سه ماهه چهارم 2019 را ۸۰۹ دلار برآورد کرده که بالاتر از میانگین قیمت ۷۸۳ دلاری سه ماهه سوم 2019 است. این عدد همچنین کمتر از پیک قیمت میانگین در سه ماهه چهارم سال 2018 است که نشان می‌دهد قیمت پایین آیفون 11 و قیمت کاهش‌یافته آیفون XR، میانگین قیمت را کاهش داده است.

کاهش قیمت میانگین در این بازه زمانی همچنین می‌تواند به خاطر کاهش خرید مدل‌هایی با حافظه بیشتر باشد. دو سوم از خریداران آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس به سراغ حافظه‌های بیشتر از ۶۴ گیگابایت رفته‌اند، در حالیکه اکثر خریداران سایر مدل‌های آیفون اقدام به خرید حافظه‌های پایه کرده‌اند.

اعداد این گزارش، بر مبنای ارزیابی به عمل‌آمده از ۵۰۰ مشتری آمریکایی که یک محصول اپل را در فاصله بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر 2019 خریداری کرده بودند، به دست آمده‌اند.

نوشته سهم 69 درصدی سری آیفون 11 از کل فروش آیفون‌های اپل در سه ماهه چهارم 2019 اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.