سه خبر ICT که امروز باید می‌دانستید

top 3 news - 1.jpg

 

تیک تاک دومین اپلیکیشن پر دانلود جهان شد
 
طبق آمار یک موسسه اپلیکیشن تیک تاک و نسخه چینی آن در ۲۰۱۹ حدود ۷۴۰ میلیون بار دانلود شده اند. به این ترتیب تیک تاک با کنار زدن فیس بوک و مسنجر دومین اپلیکیشن پر دانلود جهان در ۲۰۱۹ شد.
 
 
تحقیقات Sensor Tower نشان می دهد اپلیکیشن تیک تاک و معادل چینی آن(Douyin) با کنار زدن فیس بوک و مسنجر ، در رده دوم پر دانلودترین اپلیکیشن های ۲۰۱۹ میلادی قرار گرفته اند.
 
Sensor Tower شرکتی است که در حوزه اپلیکیشن های موبایل اطلاعات و آمار ارائه می کند.
 
این آمار در حالی منتشر شده که ارتش و نیروی دریایی آمریکا  استفاده از این اپلیکیشن چینی را به دلیل خطر افشای اطلاعات برای نیروهای خود ممنوع کرده اند.
 
متن گزارش: https://www.ictna.ir/id/108027
 
 
 
 
ویکی پدیا در ترکیه رفع فیلتر شد
 
بنابر گزارش نیویورک تایمز بالاخره بعد از دو سال و نیم و با صدور رای دادگاه قانون اساسی ترکیه فیلترینگ ویکی پدیا برداشته شد و این وبسایت مجددا در اختیار شهروندان ترک قرار گرفت.
 
آذرماه امسال این دادگاه دریافت که فیلترینگ ویکی پدیا برابر با نقض آزادی بیان است و اعلام کرد که این کار غیرقانونی است. حکم نهایی این دادگاه نیز روز چهارشنبه این هفته منتشر شد و ساعاتی بعد دسترسی به این سایت مجددا برقرار شد. تا پایان روز چهارشنبه اغلب بخش های ترکیه امکان دسترسی به ویکی پدیا را پیدا کردند. گفتنی است بنیاد ویکی مدیا در ماه می سال ۲۰۱۷ درخواست دادخواهی خود را تسلیم دادگاه قانون اساسی ترکیه کرده بود.
 
 
 
 
تبلیغات در واتس‌اپ منتفی شد
 
طبق گزارشی جدید فیس بوک برنامه خود را برای ارائه تبلیغات در واتس‌اپ متوقف کرده است.
 
به نقل از وال استریت ژورنال، فیس بوک تلاش برای فروش تبلیغات در واتس‌اپ را متوقف کرده است. این در حالی است که طی ۱۸ ماه قبل برنامه فیس بوک برای عرضه تبلیغات در واتس‌اپ سبب شد موسسان پیام رسان از سمت خود استعفا دهند.
 
به گفته منابع آگاه در ماه‌های اخیر گروهی که برای ارائه راه حلی جهت یکپارچه سازی تبلیغات در واتس‌اپ گردهم جمع شده بود، تجزیه شده است. سپس نتیجه فعالیت‌های گروه از کد واتس‌اپ حذف شد.
 
این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ میلادی فیس بوک اعلام کرد آگهی‌های تبلیغاتی در ویژگی Status این پیام رسان قرار می‌دهد تا به این ترتیب به درآمدزایی برسد. به نوشته این نشریه تصمیم برای افزودن آگهی‌های تبلیغاتی به واتس‌اپ دلیل اصلی استعفای موسسان این پیام رسان بوده است.