سه خبر ICT که امروز باید می‌دانستید

top 3 news - 1.jpg

 

تمامی اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) امروز ایران، تحت تاثیر اختلال سراسری اینترنت صبح امروز اینترنت کشور قرار گرفت. اعلام نهایی ادغام تخفیفات با نت برگ پس از سه سال، 

 

قطع سراسری اینترنت ایران 

ساعت 11 و 15 دقیقه صبح امروز اینترنت ثابت و همراه کل کشور با کندی شدیدی مواجه شد به طوری که صرفا تبادل پیام متنی در پیام رسان ها، آن هم به سختی و کندی ممکن بود. سجاد بنابی نایب رئیس هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت در این زمینه گفت: قطعی ارتباطات در دو نقطه بخارست و مونیخ روی مسیر فیبر تأمین‌کنندگان ارتباطات اتفاق افتاده و سرویس دهندگان بزرگ بین‌المللی نظیر گوگل را تحت تأثیر قرار داده است. 

بنابی گفت: 650 گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت ورودی کشور به دلیل قطعی مسیرها در بخش اروپایی در طی این اختلال، قطع شده بود و اکثر کاربران کشورهای همسایه هم این مشکل را تجربه کرده بودند.
 
با جابه‌جایی اینترنت کاربران به مسیرهای سالم باقی‌مانده‌ی غرب و جنوب، کندی شدید اینترنت پس از ساعاتی برطرف شد.
 
 
بالاخره تخفیفان با نت برگ ادغام شد
 
سه سال پس از شروع گام‌های اولیه برای ادغام تخفیفان و نت‌برگ، دو سرویس فعال در حوزه تخفیف گروهی آنلاین، قرار داد این ادغام نهایی شد. علیرضا صادقیان، مدیرعامل هلدینگ کسب‌وکار نوین ایرانیان و بنیان‌گذار نت برگ گفت که این قرار داد ۴۸ ساعت پیش نهایی شده و این دو مجموعه با یکدیگر ادغام شده‌اند.
 
او همچنین ارائه جزییات بیشتر در مورد این اتفاق را به چند روز دیگر و با منتشر کردن بیانیه‌ رسمی هر دو مجموعه موکول می‌کند.
 
همچنین در همین زمینه نیز نازنین دانشور، مدیرعامل تخفیفان در رویداد یلدای کارآفرینی با تایید این خبر گفته است که حالا این دو تیم در یک مکان کار می‌کنند. دانشور با اشاره به اینکه ادغام تخفیفان با نت‌برگ بیش از ۳ سال طول کشیده است گفت: «بارها در مسیر این مذاکره از انجام ادغام منصرف شدیم. ادغام نت‌برگ و تخفیفان بسیار چالش داشت و پیچیدگی‌های آن به‌شدت زیاد بود؛ از ارزشگذاری گرفته تا مسائل حقوقی.» او با اعلام اینکه حالا دیگر آنها در رقابت با هم نیستند اعلام کرده که کاربران مشترک نت‌برک و تخفیفان ۹ درصد هستند.
 
مهم‌ترین روندهای تکنولوژی در سال آینده
 
 
تقویم سال میلادی به آخرین روزهایش می‌رسد و وقت آن است که تحلیل‌ها و بررسی‌ها در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف برای سال آینده انجام و منتشر شوند. حالا گاردین به سبک هر سال فهرستی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین روندهای تکنولوژی در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده است؛ از کنسول‌های بازی جدید گرفته تا عملکرد اپل در سال جاری میلادی، همه و همه در این بررسی مدنظر قرار گرفته‌اند.

برای آشنایی با مهمترین روندهای تکنولوژی در سال آینده، اینجا را کلیک کنید.