سود بالای سپرده‌های بانکی مشکل بازار IT است

یک کارشناس اقتصادی گفت: در پساتحریم افزایش رقابت را خواهیم داشت که باعث بر هم خوردن مناسبات فعلی بازار و قطعا منجر به حذف برخی کسب‌وکارها (بیشتر واسطه‌ها و کسب‌وکارهای غیررقابتی) و ایجاد برخی کسب‌وکارهای جدید خواهد شد.
 
غلامحسین بشیرنژاد با بیان اینکه ملموس‌ترین چیزی موضوع درباره آینده پساتحریم، افزایش فوق‌العاده حجم رقابت در بازار خواهد بود، اظهار کرد: حجم تهدیدات و فرصت‌ها بسیار زیاد خواهد بود لذا نحوه مواجهه شرکت‌ها با این تهدیدات نتیجه را شکل خواهد داد.
 
این کارشناس اقتصادی درباره مشکلات موجود در بازار فناوری اطلاعات کشور گفت: مشکل اصلی کنونی وضعیت رکود اقتصادی و نرخ بالای سود سپرده‌های بانکی است. در حال حاضر نرخ بالای سود سپرده و هزینه‌های بالای فعالیت اقتصادی باعث کاهش رغبت عمومی به کار و تلاش شده است.
 
مدیر عامل شرکت ایران اچ‌پی گفت: از طرفی نرخ بالای سود موجب حرکت بازار به سمت فروش با حاشیه سود صفر یا حتی حاشیه سود منفی با شرایط نقدی به منظور افزایش حجم سپرده بانکی و دریافت سود سپرده و این امر باعث بر هم خوردن حاشیه سود منطقی و ورشکستگی یا توقف فعالیت تعداد زیادی از فعالان صنفی شده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای تغییر نگرش و نوع بازار دارید، اظهار داشت: با توجه به رفع تحریم‌ها از ابتدای سال میلادی جدید و ورود هرچه بیشتر محصولات جدید با برندهای جدید، نیاز به ارائه خدمات مطلوب در سطح برندهای بین‌المللی هر چه بیشتر احساس خواهد شد.
 
او ابراز کرد: به همین منظور تمرکز ما در آینده بر روی ارتقای هر چه بیشتر کیفیت خدمات، همچنین گسترش ظرفیت فعلی و توسعه فعالیت‌های خدماتی‌مان به سایر محصولات آی‌تی خواهد بود. ما در آینده نزدیک خدمات متنوعی را به سبد فعلی خدمات‌مان اضافه خواهیم کرد و برای این منظور در حال بررسی شرکت‌های خدماتی، برای گسترش نمایندگی‌های خود در سراسر کشور هستیم.
 
بشیرنژاد درباره طیف مشتریان و کاربران شرکتش گفت: مرکز خدمات ما علاوه بر مصرف‌کنندگان خانگی، به شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز خدمات مخصوصی ارائه می‌کند که از آن جمله می‌توان به ارائه خدمات تعمیرات موردی در محل مشتری یا عقد قرارداد سرویس و نگهداری تجهیزات ماشین‌های اداری، کامپیوتر و شبکه اشاره کرد. همچنین مرکز خدمات‌مان با توجه به امکانات در دسترس، نسبت به ارائه خدمات به محصولاتی که فاقد گارانتی هستند نیز مبادرت می‌کند.
 
او افزود: البته خدمات ما برای دستگاه‌های خارج از گارانتی منحصر به یک برند نیست بلکه به تمامی برندهای اصلی چاپگر (نظیر اچ‌پی، کنون، سامسونگ، اپسون، برادر، ریکو و...) و تمامی برندهای اصلی تبلت و لپ‌تاپ (نظیر اچ‌پی، لنوو، ایسوس، سامسونگ، اپل، دل، ایسر و...) نیز تعلق می‌گیرد.
 
وی خاطر نشان کرد: شرکت ما در اقدامی نوین، کارتریج‌های خالی را طی یک فرآیند استاندارد و منطبق با محیط‌زیست و تعویض کلیه قطعات اصلی، بازیافت نموده و به عنوان کارتریج بازیافتی در بسته‌بندی‌های متفاوت به بازار عرضه می‌کند.