سونی از اسمارت‌فون‌های میان‌رده اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس رونمایی کرد

سونی استراتژی بازاریابی جدید و شمای نام‌گذاری متفاوتی را در پیش گرفته است و به همین دلیل در نام‌گذاری گوشی‌های میان‌رده ممتاز و جدید این کمپانی از حروف X و A استفاده نشده و 2 نمونه از این هندست‌ها “اکسپریا 10” نام‌گذاری شده‌اند. این 2 دستگاه همانند پرچم‌دار اکسپریا 1 از نمایشگرهایی با نسبت ابعاد 21:9 بهره می‌گیرند (توجه داشته باشید که این پنل‌ها از نوع صفحات CinemaWide نیستند). نهایتا سونی از اسمارت‌فون رده پایین اکسپریا L3 با الگوی نام‌گذاری سابق و مشخصاتی قدیمی رونمایی کرده است.

اسمارت‌فون‌های سونی اکسپریا 10 پلاس و اکسپریا 10

2 هندست سری اکسپریا 10 در کنار اسمارت‌فون اکسپریا L3 اواخر وقت امروز عرضه خواهند شد.

سونی اکسپریا 10 پلاس

سونی اکسپریا 10 پلاس مشابه نسخه مقرون‌ به‌صرفه پرچم‌دار جدید سونی به‌نظر می‌رسد. صفحه‌نمایش 6.5 اینچی این هندست با نسبت ابعاد 21:9 از اندازه‌ای کاملا مشابه با نمایشگر اکسپریا 1 برخوردار است؛ اگرچه این نمایشگر از یک پنل IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (1080×2520 پیکسل) تشکیل شده است. باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی گوشی نیز ظرفیت نسبتا بالایی دارد.

سونی اکسپریا 10 پلاس

پیکره‌بندی دوربین پشتی دوگانه این هندست از یک ماژول اصلی 12 مگاپیکسلی (مجهز به حسگری با اندازه 1/2.8 اینچ) و دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی (با بزرگ‌نمایی 2 برابری تنها در حالت عکاسی) تشکیل می‌شود. این گوشی از قابلیت ضبط ویدیوهای 4K (با فرمت‌های 16:9 و 21:9) و مشخصه تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر موسوم به SteadyShot برخوردار است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی گوشی نیز با نمونه موجود در اکسپریا 1 کاملا یکسان است.

کارآیی تراشه اسنپ‌دراگون 636 در مقایسه با گوشی‌های اکسپریا XA2 قدیمی ارتقا یافته و این چیپست مجهز به 4 هسته پایه از نوع کورتکس A73 و 4 هسته کورتکس A53 است. اکسپریا 10 پلاس با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه می‌شود و به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو ا‌س‌دی کاربران می‌توانند از حداکثر 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بیش‌تر نیز بهره‌مند شوند.

سونی اکسپریا 10

سونی اکسپریا 10 با بهره‌گیری از یک نمایشگر 6 اینچی دارای ابعاد جمع‌وجورتری است. نمایشگر مذکور کماکان از نسبت ابعاد 21:9 و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس مشابهی استفاده می‌کند. این موضوع به معنای پهنای 68 میلی‌متری گوشی خواهد بود.

دوربین دوگانه هندست از حسگرهای 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده و فاقد هرگونه ماژول تله‌فوتو است. دوربین دوم پشت گوشی صرفا یک حسگر تشخیص عمق محسوب می‌شود. از سوی دیگر قابلیت ضبط ویدیویی 4K و مشخصه SteadyShot از جمله نقاط قوت دوربین به‌شمار می‌روند. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز در قسمت جلویی گوشی به چشم می‌خورد.

سونی اکسپریا 10

این هندست از تراشه قدیمی اسنپ‌دراگون 630، 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی با امکان افزایش ظرفیت بهره می‌گیرد. باتری گوشی با ظرفیت حدودا 2870 میلی‌آمپرساعتی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نخواهد کرد.

سونی اکسپریا L3

سونی اکسپریا L3 از برخی جنبه‌ها با اکسپریا 10 شباهت دارد؛ اما این هندست، محصول پایین‌رده جدید سونی به‌شمار می‌رود. نمایشگر 5.7 اینچی دستگاه اساسا فضای نمایشی یکسانی را در اختیار کاربران قرار داده و از پنلی با رزولوشن اچ‌دی پلاس استفاده می‌کند. با این‌حال نسبت ابعاد 18:9 صفحه‌نمایش به معنای طراحی عریض‌تر و کوتاه‌تر آن است.

دوربین پشتی دوگانه گوشی از یک ماژول اصلی 13 مگاپیکسلی در کنار حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. با این‌حال امکان ضبط ویدیویی 4K وجود ندارد. دوربین سلفی اکسپریا L3 نیز کماکان از یک حسگر 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

این هندست بایستی از توان پردازشی مشابه با اکسپریا 10 برخوردار باشد. تراشه هلیو P22 شرکت مدیاتک بر مبنای فرآیند 12 نانومتری تولید شده (در حالی‌که تراشه اسنپ‌دراگون 630 از لیتوگرافی 14 نانومتری برخوردار است) و مجهز به 8 هسته کورتکس A53 است. بعلاوه اکسپریا L3 دارای حداکثر 3 گیگابایت رم است؛ در حالی‌که از حافظه‌داخلی محدودتری (32 گیگابایت با قابلیت ارتقاء) بهره می‌گیرد.

سونی اکسپریا L3 در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و مشکی

متاسفانه اکسپریا L3 با سیستم‌عامل اندروید 8.0 اوریو روانه بازار می‌شود؛ در حالی‌که سری اکسپریا 10 با اندروید 9.0 پای در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

نوشته سونی از اسمارت‌فون‌های میان‌رده اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس رونمایی کرد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.