سونی پلی‌استیشن نسل پنجم را با استفاده از پردازنده ذن AMD خواهد ساخت؟

PS5-1-649x365 سونی پلی‌استیشن نسل پنجم را با استفاده از پردازنده ذن AMD خواهد ساخت؟

سونی تا به امروز به طور رسمی هیچ صحبتی در مورد نسل بعد کنسول پلی‌استیشن خود نکرده است اما طبق اخبار غیر رسمی، پلی‌استیشن نسل پنجم، با معماری جدید مجهز به پردازنده ذن AMD و پردازنده گرافیکی شرکت Navi ساخته خواهد شد. در این گزارشات ادعا شده است که شرکت نیوی این پردازنده گرافیکی را به طور اختصاصی برای پلی‌استیشن ۵ طراحی و آماده کرده است.

PlayStation-4-official-photo-12-640x426-450x300 سونی پلی‌استیشن نسل پنجم را با استفاده از پردازنده ذن AMD خواهد ساخت؟

براساس یک منبع ناشناس، سایت فوربس گزارش نمود که شرکت سونی در حال ساخت پلی‌استیشن نسل جدید با استفاده از پردازنده ذن AMD و پردازنده گرافیکی Navi است. لازم به ذکر است که این برای بار دوم است که گفته می‌شود شرکت سونی از این معماری در ساخت کنسول بازی محبوب خود استفاده خواهد کرد.

همچنین بر همین اساس، گمانه‌زنی‌ها حاکی از ادامه همکاری بین شرکت‌های سونی و AMD و Navi است. این در حالی است که در زمان مسئولیت راجا کودوری، رئیس گروه فناوری رادون، به علت کمبود‌هایی در پروژه AMD RX Vega تنش‌هایی بین آنها ایجاد شد و موجب اختلافات گردید که احتمال خاتمه همکاری‌ها بین را نیز تقویت نموده بود.

البته طبق این گزارش هنوز مشخص نیست که آیا شرکت AMD قصد طراحی یک سیستم روی چیپ (SoC) سفارشی بر روی پردازنده ذن را برای سونی دارد یا شرکت سونی از قطعات مجزایی برای آن استفاده خواهد کرد. به علاوه این نکته نیز معلوم نیست که پردازنده گرافیکی آن به صورت یکپارچه طراحی خواهد شد یا گسسته است؟

در هر صورت شاید فعلا زود باشد که سونی به فکر عرضه کنسول نسل بعد خود باشد و در هر صورت نیز خود شرکت در مورد رونمایی از کنسول جدیدش در آینده نزدیک اظهار نظری نکرده است. هر چند شاید علاقه‌مندان به دنیای پلی‌استیشن از هم‌اکنون چشم‌ به راه پنجمین نسخه آن هستند.

نوشته سونی پلی‌استیشن نسل پنجم را با استفاده از پردازنده ذن AMD خواهد ساخت؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.