سویفت مجددا توسط دزدان سایبری هک شد

سویفت یکی از شریان‌های اصلی بانکداری جهانی است که وظیفه‌ی اصلی آن برقراری ارتباطات و پیام‌های مالی بین بانک‌های سرتاسر جهان است. این سیستم در ماه فوریه‌ی سال جاری هک شد و حدود ۸۰ میلیون دلار از طریق آن سرقت انجام گرفت. اخیرا نیز خبری مبنی بر سرقت دوباره از طریق این سیستم توسط شرکت سویفت منتشر شده است.
 
 
سویفت که سیستمی برای تبادل پیام و ارتباطات بانکی بین بانک‌های سرتاسر جهان است، ماه فوریه‌ی سال جاری میلادی قربانی حملات سایبری از طریق بدافزار شد و حدود ۸۰ میلیون دلار از طریق این حملات سایبری به سرقت رفت. این شرکت به تازگی پیامی برای مشتریان خود ارسال و عنوان کرده بار دیگر قربانی دزدی سایبری شده و مبلغی نامشخص از یکی از موسسات مالی متصل به آن به سرقت رفته است.
 
Swift در پیغامی که بعد از حمله برای مشتریان خود ارسال کرده متذکر شده که اشکالات امنیتی در سیستم کشف کرده است و البته به آنها اطمینان داده که شبکه‌ی اصلی، هسته‌ی سرویس پیام‌رسان و نرم‌افزار آنها هک نشده است. در ادامه‌ی این پیام آمده که تیم امنیتی سویفت موارد جدیدی از رخنه بوسیله‌ی بدافزار را شناسایی کرده و این رخنه از طریق نرم‌افزار مشاهده‌ی PDF بوده که توسط مشتری برای خواندن پیام‌ها استفاده می‌شده است. سویفت در ادامه عنوان کرده که حمله‌ی اخیر به سیستم کنترل ثانویه‌ی بانک مورد نظر بوده و آسیب جدی به سیستم آنها وارد نکرده است. البته در چند روز اخیر نیز پیامی مبنی بر احتمال نفوذهای دیگر منتشر شده است.