سیستم‌عامل WatchOS 6 برای اپل واچ‌های سری ۳ و ۴ منتشر شد

در حال حاضر سیستم‌عامل WatchOS 6 اپل برای ورژن‌های مختلف سری 3 و 4 اپل واچ منتشر شده است. این سیستم‌عامل به‌صورت پیش‌فرض بر روی اپل واچ سری 5 نصب خواهد شد. اپل در روز 20 سپتامبر از سری جدید اسمارت‌واچ‌های خود رونمایی خواهد کرد. نهایتا اپل به‌روزرسانی فوق را برای مدل‌های سری 1 و 2 نیز منتشر خواهد کرد. این به‌روزرسانی، تعداد زیادی واچ فیس جدید و یک اپ استور مستقل را به اپل واچ اضافه می‌کند. بدین‌ترتیب توسعه‌دهندگان، ورژن‌های ویژه‌ای از اپلیکیشن‌های خود با قابلیت عملکرد مستقیم بر روی اپل واچ را طراحی خواهند کرد. اپل نیز مشغول افزودن ورژن‌هایی از اپلیکیشن‌های Audiobooks، Voice Memos و ماشین‌حساب به سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند خود است. این برنامه‌ها به‌عنوان اپلیکیشن‌های بومی اپل واچ اجرا خواهند شد.

جدیدترین ویرایش سیستم‌عامل مخصوص اسمارت‌واچ‌های اپل مجهز به قابلیتی موسوم به زنگ لرزشی (Taptic Chime) است. مشخصه‌ای که به اپل واچ امکان خواهد داد تا در ساعت معینی به صدا درآمده و کاربر نیز به‌صورت هم‌زمان یک لرزش ملایم را دریافت خواهد کرد. در واقع آن‌دسته از کاربرانی که به منظور ردیابی فعالیت‌های فیزیکی خود از اپل واچ استفاده می‌کنند قادر خواهند بود تا از کم و کیف فعالیت‌های خود طی دوره‌های زمانی 90 روزه تا 1 ساله مطلع شوند. این قابلیت جدید، Trends نام دارد و اطلاعات مربوط به سرعت قدم زدن و وضعیت تناسب ضربان قلب را طی همین بازه‌های زمانی نمایش می‌دهد. اکنون WatchOS 6 با اعلام هشدار بلندی صدا در اصوات نزدیک به 80 دسی‌بل یا بالاتر به حفاظت از قوه شنوایی کاربران کمک خواهد کرد. از سوی دیگر خانم‌های استفاده‌کننده از اپل واچ نیز قادر به پیگیری چرخه عادات ماهیانه خود خواهند بود.

WatchOS 6 اپل مجهز به اپلیکیشن‌های مستقل بوده و اپ استور مستقلی را به اپل واچ اضافه خواهد کرد

برای دانلود WatchOS 6 بایستی اپلیکیشن اختصاصی Watch بر روی آی‌فون را اجرا نموده و به مسیر Settings > General > Software update مراجعه کرد. اما ابتدا بایستی از شارژ حداقل 50 درصدی باتری اپل واچ اطمینان حاصل نمود. البته کاربران کماکان بایستی ساعت را بر روی شارژر قرار داده و در حین فرآیند آپدیت، آن‌را در فاصله‌ای نزدیک به گوشی آی‌فون خود نگاه دارند. جهت اطلاع از کلیه تغییرات اعمال شده در WatchOS 6 کافیست این‌جا کلیک کنید.

نوشته سیستم‌عامل WatchOS 6 برای اپل واچ‌های سری 3 و 4 منتشر شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.