شارپ قصد دارد تا اسمارت‌فونی با بیش‌ترین نسبت صفحه نمایش به بدنه را در ماه ژانویه معرفی کند

روند تکامل اسمارت‌فون‌ها به جایی رسیده که اکنون بسیاری از تلفن‌های همراه با طراحی تمام صفحه و حاشیه‌های کم نمایشگر تولید می‌شوند. به‌تازگی شنیدیم که کمپانی شارپ قصد دارد اسمارت‌فونی تولید کند که از بیش‌ترین نسبت نمایشگر به بدنه برخوردار است.

گوشی شیائومی می میکس پیشرو در زمینه اسمارت‌فون‌های بدون حاشیه محسوب می‌شود. شیائومی توانست برای اولین‌بار با تولید انبوه این هندست، تکنولوژی نمایشگرهای بدون حاشیه را به اسمارت‌فون‌های بازار بیاورد. این پرچم‌دار توانست بسیار موفق عمل کند و به همین سبب در ماه سپتامبر سال جاری و هم‌زمان با معرفی گوشی بدون حاشیه آی‌فون X، گوشی می میکس ۲ نیز معرفی شد.

با توجه به متداول شدن استفاده از نمایشگرهای کم حاشیه، دیگر تولیدکنندگان نیز به فکر چاره افتاده و گوشی‌های بدون حاشیه خود را روانه بازارها کردند. هم‌اکنون صدها مدل گوشی هوشمند با حاشیه کم صفحه نمایش می‌بینیم که توسط شرکت‌های مختلفی تولید شده‌اند. جالب است بدانید که بسیاری از مردم نمی‌دادند نخستین گوشی بدون حاشیه توسط شارپ تولید شد!

شارپ کریستال نخستین اسمارت‌فونی بود که با طراحی بدون حاشیه معرفی شد و شاید بهتر باشد که آن را به عنوان جد اسمارت‌فون‌های بدون حاشیه بدانیم. البته این دیوایس در نسخه‌های محدودی تولید شد و نتوانست موفقیت چندانی کسب کند؛ برای همین این تولیدکننده ژاپنی قصد دارد که با تولید یک اسمارت‌فون تمام صفحه و بدون حاشیه دیگر، قدرت خود را به رخ رقبا بکشد.

در سال ۲۰۱۴، شارپ اقدام به معرفی گوشی کریستال ۳۰۵SH کرد که نتوانست موفق ظاهر شود. پس از آن، گوشی شیائومی می میکس با طراحی تمام صفحه وارد این عرصه شد. پس از مشاهده موفقیت شیائومی و دیگر تولیدکنندگان چینی، شارپ دوباره تصمیم گرفت که اسمارت‌فون بدون حاشیه دیگری را تولید کند.

در ماه آگوست سال جاری، گوشی شارپ S2 را برای بازار چین معرفی شد اما باز هم شارپ شکست خورد؛ زیرا در این اسمارت‌فون همه چیز درست انجام نشده بود و بسیاری از جنبه‌های کاربری آن مورد توجه قرار نگرفت. این دومین شکست شارپ بود اما ظاهرا این کمپانی دست از پا نکشیده و قصد دارد باز هم شانس خود را برای ورود به این بازار امتحان کند.

ژانگ شنگ لو به عنوان مدیرعامل شارپ درخصوص برنامه‌های این کمپانی در حوزه موبایل اعلام کرد که شارپ ماه ژانویه سال آینده اسمارت‌فونی را معرفی خواهد کرد که دارای بیش‌ترین نسبت نمایشگر به بدنه است. برای همین منظور این کمپانی برنامه‌ریزی کرده که با تقویت خط تولید خود، ارزان‌ترین هندست بدون حاشیه را تولید کند. این اسمارت‌فون‌ها در سه سمت خود هیچ گونه حاشیه‌ زائدی ندارند. هنوز دقیقا نمی‌دانیم که شارپ قصد دارد به بازار چین بازگردد یا که خیر اما اگر واقعا این هندست بالاترین نسبت نمایشگر به بدنه را داشته باشد، قطعا به یک رهبر در بسیاری از بازارها تبدیل خواهد شد.

نوشته شارپ قصد دارد تا اسمارت‌فونی با بیش‌ترین نسبت صفحه نمایش به بدنه را در ماه ژانویه معرفی کند اولین بار در پدیدار شد.