شارژدهی باتری پرچم‌دار اوپو رنو ۱۰x زوم ادیشن از کلیه رقبای خود بیش‌تر است!

گوشی‌های هواوی تا اواسط ماه آگوست و موعد زمانی اعلام تصمیم کاخ سفید در خصوص امکان دریافت به‌روزرسانی‌های اندروید توسط این هندست‌ها مشمول ممنوعیت اعمال شده از سوی ایالات‌متحده هستند. لذا تا آن زمان برای پرچم‌داران اندرویدی با شارژدهی باتری فوق‌العاده دیگر گزینه‌های چندانی موجود نخواهد بود.

کلیه هندست‌های محبوب دیگر نظیر سری گلکسی S سامسونگ یا سری G ال‌جی مجهز به نمایشگرهایی با رزولوشن Quad HD هستند. نمایشگرهای مذکور در صورت به‌کارگیری باتری‌هایی با ظرفیت معمول، شارژ آن‌ها را با سرعت بالاتری تخلیه می‌کنند؛ چرا که تعداد پیکسل‌های این نمایشگرها تقریبا 2 برابر نمونه‌های معمول بوده و روشن نگاه داشتن آن‌ها مستلزم صرف انرژی بیش‌تری است. در این میان تنها هواوی بر استفاده از نمایشگرهایی با رزولوشن 1080p در پرچم‌داران خود پافشاری می‌کند. این هندست‌ها در عین‌حال مجهز به باتری‌هایی با ظرفیت بالا هستند؛ در نتیجه این دسته از گوشی‌ها رکورددار مدت شارژدهی باتری به‌شمار می‌روند.

هنگامی‌که به بررسی مدت زمان شارژدهی باتری پرچم‌دارانی با نمایشگرهای 1440p یا بالاتر می‌پردازیم؛ عملکرد به‌مراتب نامناسب‌تر آن‌ها نسبت به هندست‌هایی با مشخصات مشابه و نمایشگرهایی با رزولوشن پایین‌تر مشهود خواهد بود. به همین دلیل نمایشگر گوشی‌هایی نظیر گلکسی S10 به‌صورت پیش‌فرض از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بهره می‌گیرند؛ با این‌حال جهت نمایش محتوا کماکان بایستی بیش از 4 میلیون پیکسل روشن شود. این رقم با تعداد حدودا 2 میلیون عددی پیکسل‌ها بر روی نمایشگرهای 1080p اختلافی فاحش دارد. لذا این موضوع به افزایش مدت شارژدهی باتری حتی ذره‌ای کمک نخواهد کرد. تعداد 2 برابری پیکسل‌های نمایشگر احتمالا تنها عامل اساسی است که موجب می‌شود مدت شارژدهی باتری گوشی‌های مجهز به نمایشگر QHD در مقایسه با نمایشگرهایی با رزولوشن پایین‌تر به‌طور متوسط 20 درصد کوتاه‌تر باشد.

بررسی بیش‌ترین مدت شاژدهی باتری در میان گوشی‌های پیشرفته

خوش‌بختانه هواوی تنها تولیدکننده اسمارت‌فون‌هایی با امکانات متعدد به‌شمار نمی‌رود و اکنون گزینه‌های بیش‌تری با رزولوشن نمایشی کافی، تراشه‌های پیشرفته و باتری قدرتمند در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. گوشی جدید اوپو رنو سردم‌دار این طیف از اسمارت‌فون‌ها به‌شمار رفته و طی هفته جاری به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد (البته ایالات‌متحده از این قاعده مستثنی خواهد بود).

اسمارت‌فون اوپو رنو 10x زوم ادیشن نه‌تنها همانند هواوی P30 پرو از ایده لنز زوم پریسکوپی استفاده می‌کند؛ بلکه این هندست با تراشه اسنپ‌دراگون 855، نمایشگر 1080p و یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود. لازم به توضیح نیست که این مشخصات از جنبه مدت زمان شارژدهی باتری، رتبه بسیار بالایی را کسب خواهند کرد. هیچ گوشی پرچم‌دار دیگری به اندازه هواوی P30 پرو به چنین رکوردی نزدیک نشده است. هندستی که اکنون به لطف نبرد تجاری میان چین و ایالات‌متحده، آینده روشنی را پیش روی خود نمی‌بیند.

در صورت عدم بهره‌مندی یک هندست از نمایشگری با رزولوشن Quad HD یا بالاتر آیا کماکان می‌توان آن‌را پرچم‌دار نامید؟ به منظور پاسخ به این پرسش تنها کافیست نتایج تست میزان انرژی موردنیاز هندست‌ها را مدنظر قرار دهیم. بایستی به‌خاطر داشت که اوپو رنو 10x زوم ادیشن مجهز به تراشه‌ای مشابه با پرچم‌دار گلکسی S10 است و دوربین این هندست کماکان با قابلیت‌های منحصربه‌فردی عرضه می‌شود که پرچم‌دار گلکسی از آ‌ن‌ها بی‌بهره است. با این‌حال می‌توان از یک مسئله اطمینان داشت. در صورت علاقه‌مندی به یک گوشی با رزولوشن نمایشی بالا بایستی منتظر انتشار نتایج تست شارژدهی باتری آن باشیم. کلیه موارد دیگر یکسان هستند. مدت شارژدهی باتری این هندست نسبت به گوشی‌هایی با رزولوشن پایین‌تر از 1440p بسیار کم‌تر خواهد بود. این موضوع تماما از اختلاف ناچیز در چگالی پیکسلی قابل مشاهده (حداقل با چشم غیرمسلح) ناشی می‌شود. بدین ترتیب آیا شما کماکان بر استفاده از نمایشگر با رزولوشن QHD پافشاری می‌کنید؟

در واقع رنو 10x زوم ادیشن بهترین گوشی پرچم‌دار ارزیابی شده در زمینه شارژدهی باتری به‌شمار می‌ر‌ود. این هندست با وجود اجرای یک اسکریپت سنگین سفارشی با تنظیمات روشنایی استاندارد نمایشگر موفق شد بیش از 12 ساعت دوام بیاورد.

این پدیده بدان معناست که در صورت کاربری معمول، باتری گوشی به‌راحتی می‌تواند تا 2 روز دوام بیاورد و گذراندن یک آخر هفته بدون شارژر دیگر منحصر به هندست‌های پیشرفته نخواهد بود. خبر بسیار بد این‌که این گوشی ارزشمند به‌صورت رسمی در ایالات‌متحده ارائه نخواهد شد؛ با این‌حال در صورت خریداری این اسمارت‌فون از هر مکان دیگری می‌توانید از آن در بستر شبکه اپراتورهای T-Mobile و AT&T استفاده کنید.

بررسی مدت زمان فرآیند شارژ سریع

از نظر برخی کاربران، فناوری شارژ سریع قابلیتی کارآمد اما نه‌چندان ضروری به‌شمار می‌آید. تست مدت زمان فرآیند شارژ سریع بر روی اسمارت‌فون اوپو رنو اجرا شده است. اگرچه مدت زمان شارژ کم‌تر از 1.5 ساعت در دنیای گوشی‌های پیشرفته، دیگر بی‌سابقه نیست؛ اما بایستی به‌خاطر داشت که اوپو رنو با یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی روانه بازار می‌شود و کماکان نسبت به اسمارت‌فون گلکسی S10 پلاس مجهز به باتری کوچک‌تر، با سرعت بالاتری شارژ می‌شود؛ مساله‌ای که یقینا جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد.

نوشته شارژدهی باتری پرچم‌دار اوپو رنو 10x زوم ادیشن از کلیه رقبای خود بیش‌تر است! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.