شایعه:‌ ۱۸ مهر منتظر هواوی آنر Play 5X باشید

 

سال 2015 سال خوبی برای هواوی است. این تولید کننده چینی در طول امسال توانست افزایش سود چشمگیری داشته باشد و اکنون به عنوان سومین تولید کننده بزرگ اسمارت فون در جهان به حساب می‌آید و البته رقیبان قدری نیز از سوی خود چین با نام Xiaomi و… دارد. هواوی در طول سال جاری اسمارت فون‌های مختلفی را عرضه کرد و آخرین محصول آن نیز مربوط به کمپانی گوگل بود که روز گذشته با نام نکسوس 6P معرفی شد و البته این اولین نکسوسی بود که توسط هواوی ساخته شده بود و این محصول به عنوان پرچم‌دار فعلی نکسوس شناخته می‌شود.

Huawei-Honor-Play-5X-TENAA_1

اما انتظار می‌رود که این غول چینی در طول روز‌های آینده یک اسمارت فون جدید را نیز معرفی کند که به احتمال زیادی هواوی آنر Play 5X نامیده خواهد شد. معمولا دستگاه‌های سری Play این کمپانی پایین‌رده هستند و این محصول نیز به احتمال زیاد یک محصول با سخت افزار نسبتا ضعیف خواهد بود. هواوی سال گذشته آنر Play 4 را در ماه سپتامبر معرفی کرد و یک نسخه قدرتمند‌تر از آن با نام Play 4X در ماه اکتبر معرفی شد و اکنون نیز می‌بایست منتظر Play 5X در دهم ماه اکتبر (18 مهر) باشیم.

بر اساس شایعات منتشر شده هواوی آنر Play 5X یک نمایشگر 5 اینچی با وضوح HD خواهد داشت که 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته خواهد شد و امکان افزایش آن تا 32 گیگابایت نیز وجود خواهد داشت. این محصول از پردازنده مدیاتک MT6735 استفاده خواهد کرد که چهار هسته‌ای است و هر هسته نیز فرکانس 1.3 گیگاهرتز را ارایه می‌دهد و قادر است تا از شبکه 4G LTE نیز پشتیبانی کند. دوربین پشتی این محصول 13 مگاپیکسلی و دوربین جلویی آن 5 مگاپیکسلی خواهد بود. اندروید لالی‌پاپ 5.1 وظیفه سیستم عاملی گوشی را برعهده خواهد داشت و Emotion UI نیز رابط بین گوشی و کاربر خواهد بود.

البته باید توجه داشته باشید که این محصول هواوی آنر 5X نیست و آنر Play 5X نامیده می‌شود و مشخصاتی بین یک پایین‌رده و میان‌رده دارد اما آنر 5X یک اسمارت فون با سخت افزار قدرتمند‌تر است.

نوشته شایعه:‌ 18 مهر منتظر هواوی آنر Play 5X باشید اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.