شایعه : گلکسی اس۷، اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰

بنا به گزارشات اخیر، سامسونگ گلکسی اس ۷ اولین دستگاه مجهز به تراشه ی اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد بود.

بنا به گزارشات اخیر، سامسونگ گلکسی اس ۷ اولین دستگاه مجهز به تراشه ی اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد بود.

سال گذشته شاهد گزارش هایی راجع به مشکل داغ کردن بیش از حد اسنپدراگون ۸۱۰ بودیم که همین امر هم منجر به این شد که سامسونگ برای ساخت گوشی های پرچمدار سامسونگ گلکسی اس۶ (Galaxy S6) و اس۶ اج (S6 edge) از تراشه ی اگزینوس ۷۴۲۰ (Exynos 7420) خود بهره ببرد. پس از این اتفاق بسیاری از افراد این تصور را داشتند که در روابط بین این دو غول تکنولوژی مشکلاتی به وجود آمده است، اما به نظر می رسد که اینگونه نبوده است. گزارش های اخیر نشان می دهند که نه تنها  تراشه ی جدید اسنپدراگون ۸۲۰ به عنوان قلب تپنده ی سری گلکسی اس۷ (یا حداقل نیمی از مدل های گلکسی اس۷ در جهان – چرا که قرار است سامسونگ این مدل را با دو تراشه ی مختلف در سراسر جهان ارائه دهد) است بلکه کوالکام در ساخت این تراشه برای دستیابی به عملکرد و بازدهی بالا، با به کار گیری فرایند ۱۴ نانومتری LPP با سامسونگ همکاری کرده است.

با توجه به شایعات اخیری که از وب سایت رسانه های اجتماعی Weibo به بیرون درز کرده است،  پیوند بین این دو شرکت از قبل هم محکم تر شده چرا که این وب سایت ادعا می کند  اولین گوشی هوشمند مجهز به اسنپددراگون ۸۲۰ که به صورت تجاری راه اندازی می شود، همین مدل سامسونگ خواهد بود. بنا به همین شایعات، گوشی های هوشمند متعلق به دیگر کمپانی و برندها تا قبل از ماه آوریل، این تراشه را دریافت نخواهند کرد.

یکی دیگر از گوشی های هوشمندی که انتظار می رود به این تراشه مجهز شود، شیائومی می ۵ (Xiaomi Mi 5) خواهد بود. لی ژوئن مدیر عامل این شرکت، در رسانه های اجتماعی بیان کرده است، این شرکت نمی خواهد برای اینکه در میان اولین گوشی هایی باشد که از این سیستم روی تراشه بهره می برد، با دیگر کمپانی ها وارد رقابت شود، اما به نظر می رسد که شدیدا بر روی این موضوع تمرکز کرده است. اما شواهد حاکی از این هستند که سامسونگ برای عملی کردن وعده ی خود مصمم است و گلکسی اس۷ اولین دستگاهی خواهد بود که به این تراشه مجهز و  وارد بازار می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته شایعه : گلکسی اس۷، اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.