شبکه‌های وای فای جلوی معامله مواد مخدر را می‌گیرند

استفاده از یک الگوریتم هوش مصنوعی در شبکه‌های وای – فای انگلیس، تازه‌ترین روش مورد استفاده مقامات این کشور برای جلوگیری از خرید و فروش مواد مخدر در اینترنت است.
 
به گزارش انگجت، کیوسک‌های این – لینک که در سراسر انگلیس نصب شده اند، جایگزین تلفن‌های کارتی شده اند تا برقراری تماس‌های رایگان و سریع از طریق وای – فای و نیز شارژ گوشی توسط شهروندان تسهیل شود.
 
اما برخی قاچاقچیان مواد مخدر و خریداران این مواد از امکانات مذکور برای معامله انواع مواد مخدر هم بهره می‌گیرند. شرکت مخابرات انگلیس برای مقابله با این نوع سوءاستفاده‌ها با همکاری InLinkUK ، الگوریتمی را ابداع کرده تا به طور خودکار تماس‌های انجام شده برای خرید و فروش مواد مخدر را بلوکه کند.
 
این الگوریتم با بررسی تعداد تماس‌ها، مدت آنها و اطلاعات ارائه شده توسط پلیس در مورد هویت افراد مشکوک، الگوهای مکالمه آنها و نیز شماره‌های همراه این افراد نسبت به بلوکه کردن تماس‌ها اقدام می‌کند.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد قبل از راه اندازی این سیستم، فروشندگان مواد مخدر از ۵ کیوسک مذکور در یک بازه زمانی ۱۵ هفته‌ای برای فروش مواد مخدر استفاده کرده و ۱.۶۸ میلیون دلار به جیب زدند. هنوز مشخص نیست این سیستم تا چه حد برای مقابله با این تخلفات کارآیی دارد.