شرایط دریافت مجوز استخراج رمزارز اعلام شد

مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دستورالعمل اعطای مجوز فعالیت برای استخراج رمز ارز در وزارت صمت در حال تدوین است.
 
 
هیات وزیران در آخرین جلسه خود در روز یکشنبه گذشته، با استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده به عنوان یک فعالیت صنعتی موافقت کرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت را به عنوان مسوول اعصای مجوز استخراج معرفی کرد.
 
در همین رابطه،  فرزاد اسماعیل زاده، مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه تصویب مصوبه استخراج رمز ارز (ماینینگ) در هیات دولت، فراگیرشدن استخراج آن و مراجعه‌های متعدد درخصوص ارائه مجوز قانونی به وزارت صنعت، این مهم پس از انجام جلسات و بررسی‌های متعدد در کمیسیون‌های مربوطه به این وزارتخانه محول شد.
 
وی افزود: با توجه به نیاز این کسب و کارها به برق و پهنای باند مناسب، باید تاییدیه‌های لازم از وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت شود.
 
وی تاکید کرد: لازم است تجهیزات مورد نیاز دارای برچسب انرژی بوده و از تجهیزات به روز در این زمینه باشد.
 
اسماعیل زاده ادامه داد:‌ از جمله شرایط دریافت این مجوز، فعالیت شخصیت حقوقی با موضوع مرتبط در زمینه فناوری اطلاعات و جذب متخصصان این حوزه است.
 
اسماعیل زاده  افزود: دستوالعمل اعطای مجوز فعالیت در این حوزه در حال تدوین است که پس از تکمیل و تصویب، اطلاع رسانی خواهد شد.