شرکت‌های لنوو و اچ‌پی در بازار فروش نوت‌بوک‌ها در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ پیشتاز شدند

نوت‌بوک‌ها فروش

براساس اطلاعات مندرج در جدیدترین گزارش موسسه Strategy Analytics، فروش نوت‌بوک‌ها یا دستگاه‌های قابل حمل در سه‌ماهه دوم سال 2020 نسبت به مدت مشابه پارسال 27 درصد افزایش یافته است.

افزایش تقاضاها برای خرید این دستگاه‌ها به دلیل شیوع COVID-19 بوده است. چرا که بسیاری از مصرف‌کنندگان، شرکت‌ها و مدارس مجبور شدند برای اجرای آموزش آنلاین یا دورکاری، این دسته محصولات را خریداری و استفاده کنند.

در این میان دو شرکت بزرگ لنوو و اچ‌پی تقریبا 50 درصد از سهم بازار را در بازه زمانی سه‌ماهه دوم 2020 به خود اختصاص داده‌اند. این گزارش نشان می‌دهد که شرکت چینی لنوو با کسب 25 درصد از سهم بازار در رتبه اول بازار لپ‌تاپ‌ها قرار دارد و این در حالیست که اچ‌پی با سهم 24.8 درصدی خود رتبه دوم این بازار را از آن خود کرد.

نوت‌بوک‌ها فروش

از سویی دیگر، شرکت‌هایی مانند Dell، اپل و ایسر به ترتیب در رتبه‌های سوم تا چهارم لیست پرفروش‌ترین‌های سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی قرار گرفته‌اند. سهم این شرکت‌ها نیز به ترتیب معادل 15.6، 8.5 و 6.7 درصد است.

با مطالعه این گزارش می‌توان متوجه شد که در این بازه زمانی تقاضای بسیار زیادی از سوی مصرف‌کنندگان به وجود آمده است. مشتریان بازار نوت‌بوک‌ها طیف گسترده‌ای دارند، به عنوان مثال، برخی از آن‌ها به منظور انجام امور روزمره، درس خواندن یا اجرای بازی‌ها نسبت به خرید دستگاه‌های قابل حملی مثل نوت‌بوک‌ها اقدام می‌کنند.

کروم‌بوک‌ها نیز با افزایش بسیار زیادی از تقاضاها مواجه شده‌اند. این دسته از محصولات اغلب به منظور اهداف آموزش از راه دور در مدارس، دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال باید دید که با وجود همه‌گیری ویروس کرونا افزایش تقاضاها برای خرید این محصولات در فصل‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت یا خیر.

نوشته شرکت‌های لنوو و اچ‌پی در بازار فروش نوت‌بوک‌ها در سه‌ماهه دوم سال 2020 پیشتاز شدند اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.