شرکت اپل از سال ۲۰۱۲ مشغول توسعه گجت‌های هوم‌پاد خود بوده است

زمانی‌که پیش‌تر و طی رویداد WWDC در سال جاری، شرکت اپل از هوم‌پاد خود رونمایی کرد، حسی مشابه این‌که “من هم وجود دارم” را به مشتریان القا نمود. این عمل در پاسخ به عرضه اسپیکرهای سری اکو کمپانی آمازون و گجت گوگل‌هوم شرکت گوگل اجرا شد. با این‌حال، گزارش جدیدی از سوی بلومبرگ نشان می‌دهد که در واقع شرکت اپل از سال 2012 مشغول کار بر روی هوم‌پادهای خود بوده است.

براساس این گزارش، هوم‌پاد به عنوان یک پروژه جانبی در شرکت اپل کلید خورد و هدف آن، تلاش در جهت ساخت اسپیکرهایی با کیفیت صوتی مطلوب‌تر نسبت به نمونه‌های قابل دسترس در بازار بود. با این‌حال شاید واقعا این پروژه برای شرکت اپل به حدی اولویت ندارد که با این محصول، رفتاری فراتر از یک ابزار جانبی مانند ایرپاد (AirPods) داشته باشد. گزارش مذکور اعتقاد دارد که به خاطر این رویه، ممکن است اپل برگ برنده خود را از دست بدهد و به شرکت‌های آمازون و گوگل اجازه دهد که در این رقابت از او پیشی بگیرند.

علاوه‌بر این، گزارش بلومبرگ ادعا می‌کند که این پروژه چندین بار به بن‌بست خورده و مجددا احیا شده است که این موضوع، به تاخیرات زمانی آن اضافه می‌کند. به دلیل تلاش‌های اپل در راستای درک چگونگی تطبیق این پروژه با اکوسیستم محصولات و خدمات خود، پروژه مذکور طی چندین نسل، تکرار شده است. همچنین گزارش به برخی از کاستی‌های این دستگاه نیز اشاره می‌کند. مثلا این‌که درخواست‌های خاص ارسالی به دستگاه، چگونه به جای آن‌که روی فضای ابری تجزیه و تحلیل شوند، بر روی گوشی آی‌فون آنالیز می‌شوند. این بدان معناست که توسعه‌دهندگان نمی‌توانند اپلیکیشن‌هایی را اختصاصا برای این گجت تولید کنند.

همه این‌ها نشان می‌دهند که هوم‌پاد، چیزی بیش‌تر از یک اسپیکر با قابلیت پشتیبانی از سیری (Siri) خواهد بود. دستگاهی غیر از یک هاب که هیچ شباهتی به محصولات اکو و هوم شرکت‌های آمازون و گوگل ندارد. بایستی منتظر ماند و دید که آیا این محصول اپل روانه بازار خواهد شد یا خیر. اما متاسفانه با توجه به تاخیر اخیر، برای عرضه این محصول ناچاریم که تا سال 2018 صبر کنیم.

نوشته شرکت اپل از سال ۲۰۱۲ مشغول توسعه گجت‌های هوم‌پاد خود بوده است اولین بار در پدیدار شد.