شرکت سامسونگ در حال توسعه یک گوشی جدید با تراشه هلیو پی ۲۰ مدیاتک است

شرکت سامسونگ در حال‌حاضر از تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند و این موضوع باعث شده است تا برخی از گوشی‌های این سازنده با تراشه اسنپدراگون که به عنوان یک محصول میان‌رده عرضه شده‌اند، قیمت بیشتری در مقایسه با یک گوشی مجهز به تراشه هلیو مدیاتک داشته باشد.

 به همین جهت، به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ تصمیم گرفته است تا محصول جدیدی را با تراشه‌های ساخت مدیاتک توسعه دهد. براساس اطلاعات منتشرشده، گوشی جدید سامسونگ با شماره SM-G615F به تراشه هلیو پی ۲۰ مدیاتک با هشت هسته پردازشی مجهز خواهد بود. همراه گویا آی‌تی باشید.

تراشه‌های مدیاتک با اینکه شاید در برخی از موارد عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام داشته باشد، به دلیل قیمت کم‌تر بیشتر در گوشی‌های میان‌رده ساخت برندهای چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود تا شرکت سازنده با صرف هزینه کم‌تر بر روی تراشه، قابلیت‌های دیگری را برای گوشی میان‌رده خود در نظر بگیرد و به همین جهت، گوشی‌های میان‌رده ساخت سامسونگ با قیمت بیشتر و قابلیت‌های کم‌تر در مقایسه با محصولات مجهز به تراشه هلیو مدیاتک به بازار عرضه می‌شود. البته موارد دیگری نیز در قیمت‌گذاری نهایی یک محصول تاثیر خواهد گذاشت اما در اینجا به آن پرداخته نشد.

گوشی جدید سامسونگ با تراشه مدیاتک در آزمون گیک‌بنچ و GFXBench فاش شده است. این گوشی با شماره مدل SM-G615F لیست شده است و به‌نظر می‌رسد که تراشه هلیو پی ۲۰ مدیاتک با هشت هسته پردازشی به آن قدرت می‌دهد. مشخصات لیست‌شده گوشی میان‌رده جدید سامسونگ، نشان می‌دهد که SM-615F به یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز خواهد بود. این گوشی از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‎کند و ثبت تصاویر سلفی به کمک شاتر ۱۲ مگاپیکسلی در جلوی گوشی امکان‌پذیر خواهد بود.

سامسونگ

هم‌چنین، حافظه داخلی گوشی میان‌رده جدید سامسونگ تنها ۳۲ گیگابایت بوده و سه گیگابایت حافظه رم برای مالتی‌تسکینگ مناسب برای این گوشی در نظر گرفته شده است. اطلاعات به‌دست‌آمده از آزمون گیک‌بنچ، نشان می‌دهد که تراشه هلیو پی ۲۰ از هشت هسته پردازشی با فرکانس کاری ۱٫۶۹ گیگاهرتز استفاده می‎کند. سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است و انتظار داریم که پوسته اختصاصی محصولات سامسونگ، رابط‌کاربری سیستم‌عامل اندروید نوقا را شخصی‌سازی کرده باشد.

مدل ۲۰۱۷ گوشی گلکسی On7 به تراشه هلیو پی ۲۰ مدیاتک مجهز خواهد بود؟

براساس مشخصات‌فنی به دست آمده و هم‌چنین شماره مدل این گوشی، به‌نظر می‌رسد که SM-G615F به عنوان یک مدل جدیدتر از گوشی گلکسی On7 سامسونگ به بازار عرضه خواهد شد. گوشی گلکسی On7 شرکت سامسونگ با شماره مدل SM-G600 همراه شده بود و نسخه ۲۰۱۶ آن نیز با شماره مدل SM-G610 عرضه شد. البته این موضوع تنها گمانه‌زنی است و احتمال دارد که گوشی SM-G615F سامسونگ به عنوان یک گوشی جدید از سری گلکسی On ارائه نشود.

سامسونگ

با توجه به اینکه گوشی جدید سامسونگ با تراشه هلیو پی ۲۰ مدیاتک در دو بنچمارک فاش شده است، انتظار داریم که به‌زودی تاییدیه‌های مختلفی برای آن به ثبت برسد. به همین جهت، جزئیات بیشتری در رابطه با گوشی SM-G615F در آینده خواهیم شنید.

البته بسیار بعید است که این گوشی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ معرفی شود زیرا شرکت سامسونگ در حال‌حاضر، بر روی توسعه گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ متمرکز شده است. این موضوع باعث می‌شود تا گوشی میان‌رده هیجان‌انگیز جدیدی توسط سامسونگ تا اواخر ماه آوریل یا می معرفی نشود.

منبع: Softpedia