شرکت لنوو از لپ‎تاپ‌های جدید IdeaPad با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ رونمایی کرد

شرکت لنوو به‌تازگی از لپ‌های جدید خود با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ برای دانش‌آموزان و دانش‌جویانی که به دنبال یک لپ‎تاپ مقرون‎به‎صرفه با مشخصات سخت‎افزاری مناسی هستند، رونمایی کرده است. هم‌چنین، یک لپ‌تاپ هیبریدی نیز توسط این سازنده معرفی شده است که امکان استفاده از نمایشگر لمسی آن به عنوان یک تبلت وجود دارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

معرفی لپ‌تاپ‌های جدید IdeaPad لنوو را با مدل ۷۲۰S شروع می‌کنیم. این لپ‌تاپ، از یک نمایشگر ۱۴ اینچی استفاده می‌کند و شاسی آن با لپ‌تاپ‌های کوچک‌تر ۱۳ اینچی هم‎اندازه است. طراحی این لپ‎‌تاپ، به گونه‌ای است که باید آن‌را جذاب‌ترین مدل در میان محصولات جدید لنوو نامید و ابعاد کوچکی دارد؛ حرف S از سرواژه Slim برای اثبات این ادعا در نام‌گذاری لپ‎تاپ جدید لنوو آمده است. برای لپ‎تاپ خوش‌چهره جدید لنوو از یک شاسی آلومینیومی آنودایز استفاده شده است؛ ضخامت این لپ‎تاپ، ۱۵٫۹ میلی‎متر بوده و IdeaPad 720S تنها ۱٫۵۵ کیلوگرم وزن دارد.

IdeaPad

همان‌طور که گفته شد، این لپ‎تاپ از یک نمایشگر ۱۴ اینچی بهره می‌گیرد؛ با این‎حال، پنل IPS برای آن در نظر گرفته شده و رزولوشن صفحه‌نمایش نیز Full HD (1920 در ۱۰۸۰ پیکسل) است. بهترین مدل IdeaPad 720S از یک پردازنده Core i7 کبی لیک اینتل استفاده می‎کند؛ ۱۶ گیگابایت رم DDR4 برای آن استفاده شده است و واحد پردازشی گرافیکی GeForce 940MX انویدیا به آن قدرت می‎دهد.

در رابطه با حافظه داخلی نیز، از حافظه‌های SSD با رابط PCle استفاده شده است که در بهترین مدل، ظرفیت ذخیره‌سازی به ۵۱۲ گیگابایت می‌رسد. یک درگاه یواس‌بی Type-C، دو درگاه یواس‌بی ۳٫۰، پورت HDMI، وای‌فای ۸۰۲٫۱۱ac و بلوتوث، دیگر مشخصات‌فنی لپ‎تاپ IdeaPad 720S را تکمیل می‌کند.

IdeaPad

صفحه‌کلید این لپ‎تاپ، دارای نور پس‌زمینه بوده و چینش کلیدها دستخوش تغییر شده است؛ علاوه‌براین، IdeaPad از یک تاچ‌پد Precision Touchpad استفاده می‌کند که در مقایسه با تاچ‌پدهای قدیمی، حساس‌تر است و از ژست‌های حرکتی بیشتری پشتیبانی می‎کند. علاوه‌براین، با پرداخت هزینه اضافی می‌توانید مدل رده‌بالای IdeaPad 720S را با حسگر تشخیص اثرانگشت خریداری نمایید که از امنیت اطلاعات شما در لپ‌تاپ‌تان، حفاظت می‌کند.

قابلیت دیگری که برای این لپ‎تاپ‎ در نظر گرفته شده است، AO Charging (شارژ همیشه فعال) نامیده می‌شود؛ به عبارت بهتر، می‌توانید تبلت یا موبایل خود را به این لپ‌تاپ متصل کنید و حتی در صورت خاموش‌بودن آن نیز، دستگاه شما شارژ می‌شود. قیمت پایه این لپ‌تاپ، ۹۷۰ دلار است و در ماه ژوئن به بازار عرضه خواهد شد.

شرکت لنوو، هم‎چنین از لپ‌تاپ IdeaPad 320 و ۳۲۰S نیز رونمایی کرده است که مدل اول، در دو نسخه ۱۵ اینچی و ۱۷ اینچی به بازار عرضه خواهد شد و مدل دوم نیز، از یک نمایشگر ۱۴ اینچی یا ۱۵٫۶ اینچی استفاده می‌کند و با ابعادی جمع‌وجور در دسترس قرار می‌گیرد (ضخامت این دو مدل، به ترتیب ۱۹٫۳ و ۱۹٫۹ میلی‌متر است).

برای هر دو مدل، می‌توانید کانفیگ‎های رده‌بالای آن‎را با پردازنده Core i7 کبی لیک اینتل خریداری نمایید؛ هرچند در ۳۲۰، از یک واحد گرافیکی مجتمع استفاده شده است و در ۳۲۰S، تراشه گرافیکی انویدیا GeForce 940MX به آن قدرت می‌دهد. مانند IdeaPad 720S، این دو لپ‌تاپ در ماه ژوئن در دسترس قرار خواهد گرفت. قیمت مدل ۱۵ و ۱۷ اینچی لپ‌تاپ IdeaPad 320 به ترتیب ۴۴۰ و ۴۹۰ دلار است و نسخه ۱۴ اینچی و ۱۵٫۶ اینچی IdeaPad 320S نیز با قیمت ۷۴۰ و ۷۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

همان‎طور که گفته شد، به همراه لپ‌تاپ‌های جدید لنوو، یک لپ‌تاپ هیبریدی نیز معرفی شده است که لنوو Flex 5 نامیده می‌شود و در دو مدل با نمایشگر ۱۴ و ۱۵٫۶ اینچی در دسترس قرار خواهد گرفت. لولای ۳۶۰ درجه این لپ‌تاپ، به کاربر اجازه می‌دهد تا از لپ‌تاپ خود به عنوان یک تبلت استفاده نماید یا نمایشگر را با زاویه مشخصی از بدنه پشتی قرار دهد؛ از حالت دوم، برای مشاهده فیلم و … استفاده می‎شود.

در صورت تمایل به خرید این لپ‌تاپ هیبریدی، می‌توانید قدرت‌مندترین مدل آن‌را با پردازنده Core i7 کبی لیک اینتل خریداری کنید؛ در صورت انتخاب قدرت‌مندترین کانفیگ این لپ‌تاپ، ۱۶ گیگابایت رم DDR 4 برای آن در نظر گرفته شده است و یک مدل با ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و مدل دیگر با یک ترابایت هارد دیسک ۱ ترابایتی عرضه می‎شود. لنوو Flex 5 در اواخر ماه جاری میلادی با قیمت پایه ۷۲۰ دلار برای مدل ۱۴ اینچی و قیمت پایه ۸۳۰ دلار برای مدل ۱۵٫۶ اینچی به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: Techradar