شرکت گوگل از ابزار Android GPU Inspector برای انتشار آپدیت گرافیکی رونمایی کرد

شرکت گوگل، ابزار جدیدی با نام Android GPU Inspector را برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها منتشر کرد تا عملکرد گرافیکی اپلیکیشن‌های خود را برای تراشه‌های گرافیکی بهینه کرده و به واسطه آن آپدیت جدیدی برای GPUها منتشر کنند. اگر به یاد داشته باشید، شرکت کوالکام در دسامبر سال گذشته میلادی از تراشه‌های گرافیکی قابل بروزرسانی اسنپدراگون 765 و 855 رونمایی کرده بود. همین موضوع سبب شد تا شرکت گوگل با ارایه یک ابزار مخصوص برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها، فرآیند توسعه و آپدیت گرافیک تلفن‌های هوشمند را برای آن‌ها آسان کند. این آپدیت‌ها به صورت OTA و از طریق فروشگاه نرم‌افزاری گوگل‌پلی عرضه می‌شوند.

ابزار جدید گوگل از تراشه‌های گرافیکی Adreno و Mali پشتیبانی می‌کند و این امکان را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا آپدیت‌های OTA را برای تلفن‌های مورد پشتیبانی، منتشر کنند. لیست اولیه تلفن‌های قابل پشتیبانی، نسخه اسنپدراگون تلفن‌های پیکسل 4 و مدل‌های دارای تراشه اگزینوس و اسنپدراگون گوشی‌های سامسونگ گلکسی نوت 10 و S10 را شامل می‌شود. گوگل وعده داد که دستگاه‌های بیشتری به این لیست اضافه خواهند شد.

طبق گفته‌های شرکت کوالکام، انتشار آپدیت و بهینه‌سازی‌های جدید توانایی فراهم کردن نرخ فریم بیشتر و صرفه‌جویی در مصرف باتری تلفن را به ارمغان می‌آورد و این در حالی خواهد بود که فشار روی تراشه گرافیکی تا 40 درصد کم‌تر می‌شود. گوگل و کوالکام در این راستا با استودیو‌های بازی‌سازی مختلفی از جمله Gameloft و Blizzard Entertainment همکاری می‌کنند تا اولین مجموعه از درایور‌های GPU را تا اواخر فصل بهار در اختیار کاربران تلفن‌ها قرار دهند.

نوشته شرکت گوگل از ابزار Android GPU Inspector برای انتشار آپدیت گرافیکی رونمایی کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.