شرکت گوگل در حال توسعه یک گوشی اقتصادی جدید است اما با برند پیکسل عرضه نخواهد شد

شرکت گوگل از برنامه خود برای عرضه یک گوشی مقرون به صرفه، اطلاعات رسمی ارائه نداده است و به همین جهت، نمی‌دانیم که در نهایت، یک گوشی با قیمت کم‌تر در مقایسه با گوشی‌های پیکسل توسط گوگل عرضه خواهد شد یا خیر. همان‌طور که ریک اوسترلو به طور رسمی اعلام نمود، برند پیکسل به گوشی‌های رده‌بالای گوگل اختصاص خواهد یافت و هیچ محصولی میان‌رده یا ارزان‌قیمتی با این برند ارائه نمی‌شود. با این‌حال، به‌تازگی یک شایعه‌پرداز اعلام کرده است که گوشی‌ مقرون به صرفه‌ای توسط گوگل در سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد اما با برند “پیکسل” عرضه نمی‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

پیش از پرداختن به جزئیات بیشتر در رابطه با این شایعه، باید اشاره کرد که گمانه‌زنی‌های پیشین از توسعه گوشی پیکسل ۲B به همراه نسل جدید گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل و پیکسل ایکس‌ال حکایت داشت. به همین جهت، گمان می‌رفت که شرکت گوگل در حال ایجاد یک برند مشابه با گوشی‌های آیفون شرکت اپل است و تمامی گوشی‌های هوشمند این سازنده با برند “پیکسل” در دسترس قرار خواهد گرفت.

با این‌حال، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که ریک اوسترلو در واکنش به شایعات موجود پیرامون توسعه یک گوشی اقتصادی با برند “پیکسل” با زیرکی پاسخ داده است اما این بدین معنی نخواهد بود که شرکت گوگل، گوشی مقرون به صرفه‌ای را به بازار ارائه ندهد. به همین جهت، فقط گوشی اقتصادی جدید گوگل با برند “پیکسل” عرضه نخواهد شد و ممکن است این گوشی به عنوان یک مدل جدید از پلت‌فرم “اندروید وان” توسط گوگل تولید و عرضه شود. به احتمال زیاد، بازارهای مقصد این گوشی تنها کشورهای در حال توسعه خواهد بود و به همین جهت، نباید منتظر عرضه آن در ایالات متحده باشیم.

 پیکسل

گمان می‌رود که تیم توسعه گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل بر روی توسعه این مدل مقرون به صرفه مشغول هستند و به همین جهت، انتظار محصولی متفاوت را داریم. به هرحال، در صورتی‌که یک گوشی اقتصادی توسط شرکت گوگل توسعه یابد؛ باید انتظار فروش تعداد قابل‌توجهی از آن‌را داشته باشیم. این موضوع با توجه به فروش بالای گوشی‌های پیکسل و تاخیر در عرضه آن‌ها به دلیل تقاضای زیاد، توجیه‌پذیر است اما هنوز مطمئن نیستیم که در صورت عرضه یک گوشی‌ میان‌رده توسط گوگل، تولید این مدل با میزان تقاضا هم‌خوانی داشته باشد.

قابلیت‌ها و مشخصات سخت‌افزاری محصول میان‌رده جدید گوگل فاش نشده است و تنها می‌دانیم که شاید یک محصول اقتصادی توسط گوگل به بازار عرضه شود. به همین جهت، مشخص نیست که گوشی اقتصادی جدید گوگل همانند پیکسل و پیکسل ایکس‌ال عملکرد بسیار مناسبی در زمینه عکاسی خواهد داشت یا این مدل تنها برای تجربه نسخه خام سیستم‌عامل اندروید و قابلیت‌های نرم‌افزاری اختصاصی به بازار عرضه می‌شود.

در رابطه با زمان عرضه گوشی مقرون به صرفه جدید گوگل اطلاعات چندانی وجود ندارد اما براساس حدس و گمان، باید گفت که این مدل به همراه پیکسل ۲ و پیکسل ایکس‌ال ۲ یا مدتی پس از آن‌ها به بازار عرضه خواهد شد. با توجه به اعلام ریک اوسترلو مبنی بر رعایت “ریتم سالانه برای عرضه گوشی‌ پرچم‌دار جدید شرکت گوگل”، انتظار می‌رود در صورت توسعه گوشی مقرون به صرفه جدید توسط شرکت گوگل با سیستم‌عامل اندروید، اطلاعات بیشتری از آن تا پیش از عرضه در ماه اکتبر منتشر شود.

منبع: Phonearena