شرکت Light سازنده دوربینی با ۱۶ لنز، در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند مجهز به ۵ الی ۹ لنز است!

light-9-lens شرکت Light سازنده دوربینی با ۱۶ لنز، در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند مجهز به ۵ الی ۹ لنز است!

گوشی هوشمندی را تصور کنید که مجهز به ۹ دوربین است. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما Light شرکت سازنده دوربین L16 با ۱۶ لنز گفته است که در حال کار بر روی یک هندست است. با توجه به معروفیت این شرکت، این دستگاه ظاهرا به تعداد دوربین‌های زیادی مجهز خواهد شد. واشنگتن‌پست گزارش داده است که این شرکت بر روی نمونه‌های اولیه گوشی‌هایی کار می‌کند که ۵ الی ۹ لنز در پشت خود دارند.

یکی از سرمایه‌گذاران شرکت Light کمپانی فاکس‌کان تولیدکننده قطعات رایانه‌ای است. فاکس‌کان یکی از شرکای اصلی اپل در ساخت گوشی‌های آی‌فون است. Light گفته که امیدوار است تا اواخر امسال از یک گوشی هوشمند رونمایی کند. علاوه بر داشتن سرمایه‌گذاری مانند فاکس‌کان، شرکت Light با سیستم‌عامل اندروید نیز آشنایی دارد، چرا که دوربین L16 از یک سیستم‌عامل اوپن‌سورس بهره می‌برد. اما مورد نگرانی اصلی قیمت این مدل است. دوربین L16 در حدود ۱۹۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده، اما با وجود این قیمت بالا، نرم‌افزار آن بسیار کند و کم‌سرعت است. برای رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند که مصرف‌کنندگان به‌دنبال سرعت‌های بالاتر هستند، Light مجبور است امکانات نرم‌افزاری هندستی را که می‌خواهد بسازد، قوی‌تر کند؛ در غیر این‌صورت چندان نمی‌تواند در بازار دوام بیاورد.

light-9-lens-450x300 شرکت Light سازنده دوربینی با ۱۶ لنز، در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند مجهز به ۵ الی ۹ لنز است!

از قرار معلوم، گوشی هوشمند ساخت Light دارای یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود که قادر خواهد بود در مکان‌های کم‌نور کیفیت تصاویر خوبی ارایه ‌کند و عمق ویژه‌ای را با پس‌زمینه تار ایجاد نماید.

اما با این‌حال، سوال اصلی این‌جاست که آیا مشتریان حاضرند چنین قیمت‌های بالایی برای یک گوشی با ۹ لنز بپردازند در حالی‌که در حال حاضر در بازار، گوشی‌هایی وجود دارند که با قیمت‌های بسیار کمتر، عکس‌ها و تصاویر بسیار خوبی می‌گیرند.

نوشته شرکت Light سازنده دوربینی با ۱۶ لنز، در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند مجهز به ۵ الی ۹ لنز است! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.