شطرنج‌بازی که به‌وسیله کد مورس تقلب می‌کرد، لو رفت!

 

Chess

در جریان آخرین فستیوال شطرنج، شطرنج‌باز ایتالیایی به‌نام Arcangelo Ricciardi به‌دلیل تقلب در بازی از مسابقات اخراج شد. در بررسی‌های انجام شده مشخص شده است او دوربینی‌ را روی گردن‌ خود قرار داده که متصل به جعبه‌ای در زیر بغل او بوده است. گمان می‌رود این شطرنج‌باز به وسیله کدهای مورس در بازی تقلب کرده است.

Jean Coqueraut یکی از داوران این بازی می‌گوید Ricciardi در حین بازی به‌طور عجیبی چشمک می‌زند آن‌هم درحالی که دستش را زیر بغل‌ خود قرار داده است. احتمالا شخصی دیگر بازی‌ را از طریق دوربین مشاهده می‌کرده و حرکات بعدی را از طریق رله‌ای که زیر بغل Ricciardi قرار داشت به اطلاع او می‌رساند. البته در این تقلب کامپیوتر نقش مهمی را ایفا کرده‌ است چون شخص سوم حرکت‌ها را به کامپیوتر وارد کرده و کامپیوتر نیز پس از آنالیز، حرکات بعدی را پیشنهاد داده است.

گفته می‌شود که Ricciardi در رتبه 51،366 دنیا قرار دارد اما توسط این شیوه تقلب، بازی کردن او به حد محسوسی بهتر شده بود و تقریبا حرکاتی عاری از خطا را انجام می‌داد.

بدون‌شک این نوع تقلب بسیار هوشمندانه و با ذکاوت انجام پذیرفته‌ است و نسبت به تقلب‌های قدیمی همچون پنهان‌کردن تلفن‌همراه در سطل زباله و توالت بسیار کار‌آمدتر است، هرچند که تمامی آنها لو رفتند!

نوشته شطرنج‌بازی که به‌وسیله کد مورس تقلب می‌کرد، لو رفت! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.