شناسایی افراد از پشت دیوار با وای فای

 
محققان آمریکایی سیستم جدیدی مبتنی بر وای-فای ابداع کرده‌اند که می‌تواند افراد را از پشت دیوار با توجه به الگوی راه رفتن آن‌ها شناسایی کند.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس، این سیستم جدید وای – فای که توسط گروهی از محققان دانشگاه «کالیفرنیا-سانتاباربارا» در آمریکا ابداع شده است، با بررسی تصاویر ویدئویی که قبلا از راه رفتن افراد شاغل و حاضر در محل کار و یا منازل ضبط شده به دانش بالایی از الگوهای حرکتی انسان‌ها دست یافته است.
 
این سیستم که XModal-ID نام دارد با الگوسازی سه بعدی از الگوهای راه رفتن افراد با دقت بالایی قادر به شناسایی هر فردی است که در فاصله‌ای نسبتا دور و در پشت دیوارها در حال حرکت است. محققان در آزمایش این سیستم اطلاعات هزار و ۴۸۸ فایل ویدئویی از الگوهای راه رفتن افراد مختلف را به آن دادند و متوجه شدند که این سیستم با دقت ۸۴ درصدی موفق به شناسایی آن‌ها شد.
 
سیستم یادشده برای شناسایی افراد از طریق گیرنده‌ها و دریافت کننده‌های وای – فای نیاز به هیچ‌گونه ابزار اضافی ندارد و به خصوص از آن می‌توان برای تسهیل فعالیت‌های پلیس و نیروهای قضایی و انتظامی استفاده کرد. از جمله کاربردهای این فناوری متمایز کردن سریع اهالی یک منزل از اشخاص ناشناس از طریق ثبت الگوهای حرکتی افراد مجاز با استفاده از فناوری مدل سازی سه بعدی ویدئویی است.
 
استفاده از این فناوری کاربردهای امنیتی گوناگونی خواهد داشت و برای ارتقای امنیت منازل، بانک‌ها و سازمان‌های اداری و تجاری مختلف قابل استفاده است.