شکایت از اپل به خاطر کپی‌برداری از پتنت‌های جدید!

به گزارش AppleInsider، شرکتی به نام Aftechmobile در روز چهارشنبه دادخواستی را به دادگاه منطقه‌ای در شمال کالیفرنیا تحویل داده که در آن کمپانی اپل را به تخطی از حداقل یکی از موارد ۲۸ گانه یکی از پتنت‌هایش (پتنتی به شماره 10,133,558 و ثبت‌شده در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸) متهم کرده است. این شکایت بیان می‌کند که اپل با ساخت و فروش اپلیکیشن‌ میانبرها، از ادعای شماره ۵ پتنت تخطی کرده است. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا «میانبرهای سفارشی» درست کنند و به وسیله آنها بین برخی اپلیکیشن‌ها میانبر بزنند. یک مثال از این مورد که اپل بر روی صفحه پشتیبانی خود استفاده کرده، شامل ایجاد یک میانبر به نام “Surf Time” است که با فعال شدن آن، آیفون می‌تواند علاوه بر نمایش آخرین گزارش جستجو، قابلیت ETA را در اختیارتان قرار دهد و همچنین پلی‌لیست موزیک‌های شما را نیز پخش کند.

گفته شده که Aftecmobile روز چهارشنبه علاوه بر اپل از Salesforce.com نیز شکایت کرده است. البته تا این لحظه، اپل بیانیه‌ای در این‌باره صادر نکرده است. اما در مورد Aftechmobile، براساس تحقیقاتی که درباره آن انجام شده مشخص گردیده است که شرکت چندان اسم‌ورسم‌داری نیست و حتی وب‌سایت آن نیز بالا نمی‌آید. شرکت در منطقه Ashburn ویرجینیا مستقر است و در حساب لینکدین آن فقط اسم دو کارمند دیده می‌شود.

دادخواست مذکور از دادگاه می‌خواهد که به‌خاطر تخطی اپل از موارد پتنت 558 رای به محکومیت این شرکت صادر کند. دادخواست همچنین شامل یک کپی از پتنتی است که در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا توسط خواهان به ثبت رسیده است. درخواست دهنده و مخترع پتنت، شخصی به نام Arshad Farooqi است که موسس و مدیر اجرایی شرکتی به نام Mobrise است. این شرکت هم در ویرجینیا مستقر شده و کار آن ارایه استراتژی‌های موبایلی و راهکارهایی درباره نسل بعدی موبایل‌ها است.

روشن است که اپل با جیب‌های پر پول خود، هدف اغواکننده‌ای برای ترول‌های پتنت است. چیزی که کمی عجیب به نظر می‌رسد این است که یک فناوری که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شده است (با عنوان Workforce) چطور می‌توانسته است درباره پتنتی تخطی کند که تا نوامبر ۲۰۱۸ ثبت نشده بود. اگر این ادعا موضوعیت داشته باشد، قاضی دادگاه چاره‌ای ندارد جز اینکه درخواست اپل مبنی بر رد دادخواست مذکور را بپذیرد.

نوشته شکایت از اپل به خاطر کپی‌برداری از پتنت‌های جدید! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.