شکایت وزارت دادگستری آمریکا از گوگل تا پایان شهریور ماه

وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات خود در مورد انحصارطلبی تجاری گوگل را به پایان رسانده و انتظار می رود تا قبل از پایان شهریور ماه شکایتی را تقدیم دادگاه کند.
 
 
 
 به نقل از انگجت، شکایت وزارت دادگستری آمریکا در اصل بر علیه آلفابت تقدیم دادگاه می شود. اما هدف این شکایت گوگل است که از زیرمجموعه‌های آلفابت محسوب می‌شود.
 
در مورد زمان انجام رسمی این شکایت هنوز جمع بندی نشده است. اما گفته می‌شود ویلیام بار دادستان کل آمریکا که یک جمهوری خواه است قصد دارد تا قبل از پایان شهریور مراحل اجرای شکایت مذکور را آغاز کند تا از آن به عنوان نمونه‌ای از اقدامات مثبت دولت ترامپ یاد شود.
 
گوگل قبلا اعلام کرده بود در زمینه تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا همکاری لازم را انجام خواهد داد و اتهامات وارده را نیز رد کرد. این تحقیقات در زمینه سوءاستفاده گوگل از موقعیت برتر خود در حوزه جستجو و تبلیغات آنلاین انجام شده بود.
 
مقامات قضایی آمریکا معتقدند گوگل از موقعیت برتر خود در این زمینه برای کنار زدن رقبا استفاده می‌کند و کسب سهم عمده بازار توسط سیستم عامل اندروید نیز این انحصارطلبی را در دنیای محصولات همراه تشدید کرده است. در صورت محکومیت گوگل توسط دادگاه جریمه مالی سنگین در انتظار این شرکت است.