شیائومی سال آینده بیش از ۱۰ گوشی ۵G معرفی می‌کند

شیائومی

به گزارش رویترز، Lei Jun، مدیر اجرایی شیائومی، روز یکشنبه هنگام صحبت در کنفرانس World Internet، که در شهر Wuzhen چین برگزار می‌شد، گفته است که شرکت آنها می‌خواهد در سال 2020 بیش از ۱۰ گوشی 5G معرفی کند.

اظهارات Lei در حالی بیان می‌شود که شیائومی در رقابت سختی با رقیب داخلی خود یعنی هواوی قرار دارد. شیائومی ماه گذشته، از اولین گوشی 5G خود یعنی می 9 پرو، برای عرضه در بازار داخلی، رونمایی کرد. به گفته Lei، تقاضا برای این گوشی، فراتر از انتظارات شرکت بوده و این موضوع منجر به مشکلاتی در زنجیره تامین آن شده است.

حالا به‌خاطر استقبال خوبی که از می 9 پرو شده است، شیائومی قصد دارد تا در سال آینده، فناوری 5G را در تعداد بیشتری از هندست‌های پایین‌رده، میان‌رده و پرچمدار خود نیز معرفی کند.

Lei در ادامه صحبت‌هایش گفته است که: شرکت‌های حاضر در صنعت گوشی‌های هوشمند، از این می‌ترسند که مدل‌های 4G آنها به فروش نرسد. اما به‌هرحال، این مرحله‌ای است که هیچ گریزی از آن نیست و باید از آن عبور کرد. بنابراین ما امیدواریم که اپراتورها با سرعت بیشتری تجهیزات و ایستگاه‌های خود را به فناوری 5G ارتقا بدهند.

سهم بازار شیائومی، از سال گذشته، با رقابتی‌تر شدن بازار اسمارتفون چین، به‌طور ثابت کاهش یافته است. در ماه سپتامبر امسال، شرکت اعلام کرد که حدود ۱.۵ میلیارد سهم بازخرید خواهد داشت.

براساس گزارش تحقیقاتی موسسه Canalys، شیائومی در سه ماهه دوم امسال، ۱۱.۸ درصد از بازار اسمارتفون چین را در اختیار داشته که در مقایسه با سهم ۱۳.۹ درصدی مدت مشابه سال گذشته، کاهش حدود ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

البته از آنجاییکه به‌خاطر تحریم هواوی از طرف آمریکا، بسیاری از مشتریان چینی به‌خاطر حس میهن‌پرستی خود، به سمت دستگاه‌های هواوی روی آورده‌اند، تقریبا همه برندهای چینی با کاهش میزان فروش مواجه شده‌اند. با این‌حال، شیائومی عملکرد خوبی در اروپا داشته و خود را به عنوان یک بازیگر نسبتا جدید در این قاره معرفی کرده است. سهم بازار شرکت در اروپا، در طول سه ماهه دوم امسال به ۹.۶ درصد رسیده است. این در حالی است که سهم شرکت در مدت مشابه سال گذشته در این منطقه، ۶.۵ درصد بود. این موضوع حالا شیائومی را تبدیل به یکی از برندهای اسمارتفون منطقه با سریع‌ترین رشد ممکن کرده است.

نوشته شیائومی سال آینده بیش از 10 گوشی 5G معرفی می‌کند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.