شیائومی می پلی (Xiaomi Mi Play) با یک پردازنده کاملا جدید و قیمت رقابتی معرفی شد

Xiaomi-Mi-Play-colors شیائومی می پلی (Xiaomi Mi Play) با یک پردازنده کاملا جدید و قیمت رقابتی معرفی شد

پس از دو هفته انتشار تیزر و اخبار فراوان، سرانجام گوشی شیائومی می پلی (Xiaomi Mi Play) طی یک رویداد اختصاصی در کشور چین معرفی شد. به نظر می‌رسد این دیوایس آغازگر سری جدیدی در میان اسمارت‌فون‌های کمپانی شیائومی باشد که اگرچه با قیمت و قدرت سخت‌افزاری کم‌تر در خط تولید سری می (Mi) و تحت این برند تولید می‌شود، اما در حقیقت اصالت و تباری از سری ردمی خواهد داشت. برای آشنایی بیش‌تر با این محصول همراه آی‌تی‌رسان باشید.

چینی‌ها این دیوایس را با طراحی و زبان خاصی تولید کرده‌اند که همین موضوع گوشی شیائومی می پلی را از نژاد اصلی آن یعنی سری ردمی متمایز می‌کند. در حقیقت به جای استفاده از فلز و پلاستیک که در طراحی بدنه گوشی‌های سری ردمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این بار شاهد به‌کارگیری طراحی شیشه‌ای و شیشه محافظ گوریلاگلس در هر دو پنل جلویی و پشتی این محصول جدید هستیم. هم‌چنین کناره‌ها و لبه قاب پشتی به طور فوق‌العاده‌ای طراحی شده که نشانی از آن را در هیچ یک از اسمارت‌فون‌های سری ردمی ندیده بودیم.

Xiaomi-Mi-Play شیائومی می پلی (Xiaomi Mi Play) با یک پردازنده کاملا جدید و قیمت رقابتی معرفی شد

شیائومی این دیوایس را به یک نمایشگر 5.84 اینچی مجهز کرده که به عنوان اولین هندست این کمپانی، یک برش کوچک قطره‌مانند یا همان water-drop notch در بالای پنل آن وجود دارد. این نمایشگر رزولوشن 2280 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) و نسبت کنتراست 1 به 1500 داشته و علاوه بر تراکم 432 پیکسل بر هر اینچ، دارای حالتی برای محافظت از چشم است. پردازنده‌ای که در این هندست مورد استفاده قرار گرفته، کاملا جدید و تازه بوده و همین امروز معرفی شده است. گوشی شیائومی می پلی مجهز به پردازنده مدیاتک هلیو P35 شده که در حقیقت یک چیپست 12 نانومتری متشکل از هشت هسته با حداکثر فرکانس 2.3 گیگاهرتز است.

مدیاتک این چیپست را به تکنولوژی CPU/GPU dual-turbo تجهیز کرده و آن‌طور که از بنچمارک آنتوتو گزارش شده، امتیاز و عملکرد این پردازنده بهتر از تراشه اسنپدراگون 625 بوده است. به نظر می‌رسد مدیاتک این چیپست را با هدف رقابت و در پاسخ به پردازنده 14 نانومتری اسنپدراگون 632 شرکت کوالکام طراحی و تولید کرده است. باید اشاره کنیم که تراشه جدید مدیاتک، از پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 با حداکثر فرکانس 680 مگاهرتز بهره می‌برد. شیائومی در کنار این چیپست، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته که در حال حاضر تنها پیکربندی موجود برای این دستگاه به شمار می‌رود. با این حال انتظار داریم طی ماه‌های آینده نسخه‌های دیگری با رم و حافظه داخلی بیش‌تر عرضه شود.

علاوه بر این موارد، شیائومی دوربین اصلی دوگانه‌ای را بر روی این هندست قرار داده که نمونه اصلی آن رزولوشن 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌هایی به قطر 1.25 میکرومتر دارد. نمونه دوم نیز رزولوشن 2 مگاپیکسلی داشته و تنها برای سنجش عمق صحنه‌ها و اعمال افکت بوکه کاربرد دارد. چینی‌ها اعلام کردند که این مجموعه دوربین را به قابلیت‌هایی نظیر HDR، لرزه‌گیر الکترونیکی تصویر یا همان EIS و برخی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز کرده‌اند. دوربین سلفی این دستگاه نیز یک نمونه 8 مگاپیکسلی است که آن هم از قابلیت‌هایی مانند HDR، تشخیص چهره و حالت پرتره سود می‌برد.

Mi-Play-camera-sample-3 شیائومی می پلی (Xiaomi Mi Play) با یک پردازنده کاملا جدید و قیمت رقابتی معرفی شد  Mi-Play-camera-sample-2 شیائومی می پلی (Xiaomi Mi Play) با یک پردازنده کاملا جدید و قیمت رقابتی معرفی شد

یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب پشتی این دستگاه جای گرفته که با توجه به اندازه نمایشگر و مصرف کم پردازنده، می‌تواند تا یک روز کامل شارژدهی داشته باشد. ظاهرا خبری از فناوری شارژ سریع در این گوشی نبوده و عمل شارژ آن با همان توان 10 واتی (5 ولت/2 آمپر) انجام خواهد پذیرفت. از دیگر امکانات گوشی شیائومی می پلی می‌توان به حسگر اثر انگشت (تعبیه شده در قاب پشتی)، پشتیبانی از دو سیم‌کارت نانو، وای‌فای دو بانده، بلوتوث نسخه 4.2 و درگاه USB-C اشاره کرد. متاسفانه شیائومی جک هدفون و درگاه کارت حافظه را از این میان‌رده حذف کرده است.

همان‌گونه که اشاره شد، این دستگاه در حال حاضر تنها در یک پیکربندی با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و در رنگ‌های طلایی تیره روشن، آبی فانتزی و مشکی عرضه می‌شود. قیمت این نسخه ظاهرا 160 دلار خواهد بود. این قیمت قاعدتا بسیار خوب بوده، اما باید توجه داشت که شیائومی دیوایس‌های دیگری در همین بازه قیمتی و با مشخصات سخت‌افزاری بهتر نیز دارد. شیائومی برای ساکنین کشور چین پیشنهادی در نظر گرفته که مطابق آن، کاربران از 10 گیگابایت اینترنت ماهانه بهره‌مند می‌شوند. فروش این هندست قرار است از فردا رسما آغاز شود.

نوشته شیائومی می پلی (Xiaomi Mi Play) با یک پردازنده کاملا جدید و قیمت رقابتی معرفی شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.