شیائومی Mi 8 پرو و شیائومی Mi 8 لایت رسما معرفی شدند

Xiaomi-Mi-8-Lite-1 شیائومی Mi 8 پرو و شیائومی Mi 8 لایت رسما معرفی شدند

مدتی بود که درباره نسخه‌های جدیدی از گوشی شیائومی Mi 8 شایعاتی را می‌شنیدیم. بیش‌تر این اخبار به نسخه ارزان‌قیمتی از این دستگاه اشاره داشتند که تاکنون با نام‌هایی هم‌چون Mi 8X و Youth Edition شناخته می‌شد. نسخه دیگر نیز تا به امروز با نام Mi 8 پرو بر سر زبان‌ها جاری بود. بالاخره امروز این کمپانی چینی تازه‌واردهای اقتصادی‌اش را معرفی کرد؛ گوشی‌هایی که شیائومی Mi 8 پرو و شیائومی Mi 8 لایت نام گرفته‌اند.

Xiaomi-Mi-8-Pro شیائومی Mi 8 پرو و شیائومی Mi 8 لایت رسما معرفی شدند

شیائومی Mi 8 پرو

همان‌گونه که اشاره کردیم، نسخه پیشرفته‌تر گوشی شیائومی Mi 8 با همان پسوند پرو معرفی شد. در حقیقت می‌توان این دیوایس را نسخه جهانی گوشی شیائومی Mi 8 اکسپلورر ادیشن دانست که تاکنون فقط منحصر به بازار چین بود. این هندست به یک حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز شده که اتفاقا به فشار نیز حساس است. از طرف دیگر، شیائومی که برای قفل‌گشایی پرچمدار حال حاضرش از سیستم تشخیص چهره سه بعدی استفاده کرده بود، در پرچمدار جدیدش این سیستم را با روش تشخیص چهره مبتنی بر مادون قرمز جایگزین کرده است. به علاوه، باید به اضافه شدن دو رنگ جدید آبی و طلایی برای این محصول اشاره کرد که در کنار نسخه دارای پنل پشتی شفاف عرضه می‌شوند.

اگر خاطرتان باشد در نسخه اکسپلورر ادیشن تنها یک پیکربندی با 8 گیگابایت رم در نظر گرفته شده بود اما این‌جا یک نسخه با 6 گیگابایت رم نیز موجود است. این گوشی لوکس شیائومی به یک نمایشگر 6.21 اینچی اولد با رزولوشن 2248 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) مجهز شده و مطابق انتظار، چیپست اسنپدراگون 845 مغز متفکر آن خواهد بود. دوربین اصلی دوگانه این محصول را دو سنسور با رزولوشن‌های 12 مگاپیکسل تشکیل می‌دهند که نمونه اول از پرچر f/1.8 بهره برده و نمونه دوم هم دارای دیافراگم f/2.4 است. دوربین سلفی نیز نمونه‌ای 20 مگاپیکسلی خواهد بود تا به لطف تعداد پیکسل بالایش و البته بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی، تضمین‌دهنده ثبت تصاویر عالی باشد.

Xiaomi-Mi-8-Lite شیائومی Mi 8 پرو و شیائومی Mi 8 لایت رسما معرفی شدند

شیائومی Mi 8 لایت

این هندست از یک نمایشگر 6.26 اینچی IPS LCD بهره می‌برد که رزولوشن 2280 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) را پیش روی خود می‌بیند. برخلاف نسخه پرو، این‌جا خبری از حسگر اثر انگشت پیشرفته و یکپارچه با نمایشگر نبوده و از همان نمونه‌های استاندارد استفاده شده که در قاب پشتی قابل مشاهده است. در بخش طراحی بدنه این نسخه از رنگ‌های ترکیبی بهره گرفته شده که در یکی از آن‌ها از دو رنگ آبی و بنفش و در نمونه دوم نیز از ترکیب دو رنگ نارنجی و زرد استفاده شده است.

مطابق شایعات قبلی، تراشه اسنپدراگون 660 عهده‌دار پردازش دستورات شیائومی Mi 8 لایت خواهد بود. پیکربندی‌های در نظر گرفته شده برای این نسخه کمی گسترده‌تر بوده که در نسخه پایه از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره گرفته شده و نسخه‌های دوم و سوم نیز از 6 گیگابایت رم در کنار 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند هستند. دوربین دوگانه 12 (با دیافراگم f/1.9) و 5 مگاپیکسلی (با دیافراگم f/2.0)، دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی و باتری 3350 میلی‌آمپر ساعتی را باید از دیگر مشخصات مهم این دستگاه به شمار آورد.

Xiaomi-Mi-8-Lite-1 شیائومی Mi 8 پرو و شیائومی Mi 8 لایت رسما معرفی شدند

پیش‌فروش هر دو گجت فوق آغاز شده و کاربران هم‌اکنون قادر به خرید گوشی‌های جدید کمپانی شیائومی خواهند بود. نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی گوشی شیائومی Mi 8 پرو قیمتی معادل 400 یورو داشته و نسخه دوم آن با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز برچسب قیمتی 450 یورویی را پیش روی خود می‌بیند. تحویل این سری از محصولات از دو روز دیگر انجام خواهد شد.

در آن طرف قضیه، شیائومی برای مدل پایه نسخه لایت (با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی) قیمت 175 یورو را در نظر گرفت. این در حالی است که نسخه‌های دوم و سوم با 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی به ترتیب 210 و 250 یورو قیمت خواهند داشت. تحویل این سری از محصولات نیز تا 4 روز دیگر آغاز خواهد شد.

نوشته شیائومی Mi 8 پرو و شیائومی Mi 8 لایت رسما معرفی شدند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.