شیوع کرونا؛ مایکروسافت پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی ویندوز ۱۰ را تمدید کرد

 
 
قرار بود مایکروسافت پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۰ را پایان دهد، اما این کمپانی اعلام کرده به دلیل شیوع ویروس کرونا و دورکاری بسیاری از کارمندان IT، پایان پشتیبانی را با ۶ ما تاخیر آغاز می‌کند.
 
هدف این غول ردموندی همکاری حداکثری با کسب و کار‌هایی است که به دلیل پاندمی ویروس کرونا، ضرر و زیان دیده‌اند. به همین دلیل مایکروسافت تصمیم دارد پایان پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۰ را با ۶ ماه تاخیر آغاز کند. در بیانیه مایکروسافت آمده «مایکروسافت عمیقا با مشتری‌های بین‌المللی خود که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، تعامل دارد. به عنوان یکی دیگر از اعضای این جامعه جهانی، می‌خواهیم کاری کنیم که استرس و اضطراب مشتری‌های ما بیش‌تر از این نشود».
 
پیش از این قرار بود مایکروسافت پشتیبانی از نسخه ۱۷۰۹ ویندوز ۱۰ (اینترپرایز، آموزش و IoT) را روز گذشته پایان دهد. اکنون اما تصمیم بر این شده تا پشتیبانی از این نسخه تا روز ۱۳ اکتبر ادامه داشته باشد. ویندوز ۱۰ نسخه ۱۸۰۹ (هوم، پرو، آموزش پرو، ورک‌استیشن پرو و IoT) نیر به جای ۱۲ ماه مه، در تاریخ ۱۰ نوامبر به پایان دوره پشتیبانی خود می‌رسد.
 
در کنار نسخه‌‌های ویندوز ۱۰ فوق، چندین ویندوز دیگر نیز با ۶ ماه تاخیر به پایان زمان پشتیبانی خود می‌رسند:
 
Windows Server 1809
Configuration Manager 1810
SharePoint Server 2010
SharePoint Foundation 2010
Project Server 2010
با این حال مایکروسافت هیچ تصمیمی مبنی بر پایان دادن به پشتیبانی از نسخه‌های آفیس ۲۰۱۰، Project 2010، نسخه مک آفیس ۲۰۱۶ و آفیس ۲۰۱۳ ندارد. تاخیر در پایان پشتیبانی از نسخه‌های ویندوز ۱۰ برای بسیاری از مهندسین IT حیاتی به حساب می‌آید، زیرا اکنون در حال ارائه روش‌‌‌های دورکاری به همکاران خود هستند. همچنین این تاخیر بدان معنا خواهد بود که پچ‌ها و آپدیت‌ها هنوز هم برای نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۰ منتشر می‌شوند.
 
مایکروسافت می‌گوید که با توجه به شرایط موجود و تغییر و تحولات آن، «به مشتری‌های خود گوش می‌دهد» و در صورتی که شرایط باز هم تغییر کند، آن را در وب سایت خود اعلام می‌کند.