شیوه های تقویت سیگنال جی پی اس در اندروید

تقویت جی پی اس

تقریباً در هر دستگاه نظیر موبایل و تبلت GPS جاسازی شده است. این یک ویژگی استاندارد است که انتظار دارید هر دستگاه آن را داشته باشد. اما ، برخی عوامل در کیفیت سیگنال GPS تأثیر می گذارند – مواردی مانند ROM ، نحوه ساخت دستگاه ، پیکربندی و نرم افزار نقش مهمی در قدرت سیگنال های جی پی اس، نقش دارند

به لطف GPS می توانید از برنامه های ناوبری مانند Google Maps و سایر خدمات موقعیت مکانی برای برچسب گذاری صحیح موقعیت مکانی خود استفاده کنید. کسانی که بازی های واقعیت افزوده می کنند ، اهمیت سیگنال GPS را به خوبی درک می کنند. اما وقتی سیگنال GPS مشکلی ایجاد می کند ، چه کاری می توانید انجام دهید؟

در ادامه چند راه حل برای تقویت سیگنال جی پی اس در اندروید با هم می خوانیم.

 

Improved Accuracy Mode را روشن کنید

وقتی که چیزی را در حد عالی می خواهید باید یک سری چیزها را قربانی کنید. مثلا وقتی نیاز به قدرت بالای جی پی اس دارید احتمالا باید بپذیرید که میزان مصرف باتری تان افزایش می یابد.

برای این منظور، به بخش تنظیمات گوشی بروید و بعد location را پیدا کنید و یک فشار ممتد روی آن ایجاد کنید تا آپشن های آن را مشاهده کنید. در این بخش گزینه Improved Accuracy را پیدا کنید.

Improved Accuracy Mode را روشن کنید

با ورود به این بخش دو آپشن پیش روی شماست:

  • WiFi Scanning
  • Bluetooth scanning

این دو گزینه را روشن کنید و بعد از تنظیمات بیرون بیایید و وضعیت جی پی اس را چک کنید.

 

بررسی کنید که مشکل جی پی اس سخت افزاری است یا نرم افزاری

اگر جی پی اس شما به دلیل مشکلات سخت افزاری مشکل پیدا کرده است تقریبا می توان گفت که راه حلی برای تقویت آن نیست. اما برای این که بفهمید که مشکل از سخت افزار است یا نه، می توانید از GPS Essentials استفاده کنید.  وقتی برنامه را باز می کنید و در فهرست اصلی برنامه هستید ، روی گزینه “Satellites” ضربه بزنید. اکنون باید ببینید که چگونه تلفن شما به ماهواره های سراسر سیاره وصل می شود.

بررسی کنید که مشکل جی پی اس سخت افزاری است یا نرم افزاری

اگر می بینید که گوشی تان در حال اتصال است، اما همچنان مشکل وجود دارد می توان حدس زد که مشکل نرم افزاری است اما اگر هیچ کدام از ماهواره ها دیده نمی شود، می توان گفت که سیستم شما دچار مشکل سخت افزاری شده یا مانعی وجود دارد که مانع رسیدن سیگنال می شود. از جمله این موانع می توان به اشیای فلزی خاصی اشاره داشت.

برای دانلود این اپلیکیشن کلیک کنید

 

تداخل برنامه های اندرویدی موجب ضعف جی پی اس می شوند

سیستم عامل اندروید بسیار پیچیده است. یکی از جمله مشکلاتی که معمولا رخ می دهد این است که برخی اپلیکیشن ها که از این قابلیت استفاده می کنند با هم تداخل می کنند و قدرت جی پی اس را ضعیف می کنند. مثلا اگر روی گوشی تان  Till Killer دارید، آن را حذف کنید.

همچنین اگر همزمان اپلیکیشن های Google Maps و FourSquare  را مورد استفاده قرار می دهید. معمولا هر برنامه ای که مبتنی بر مکان است، اگر روی گوشی تان باشد، قدرت جی پی اس را کم می کند. پس اگر به آن ها نیاز ندارید حذفشان کنید

 

کالیبره کردن جی پی اس و تقویت ان

گاهی اوقات کار تقویت جی پی اس، به راحتی کالیبره کردن ان است. برخی از گوشی های موبایل این امکان را به طور داخلی ارائه می کنند. شما می توانید این کار را با استفاده از یک برنامه قطب نما انجام دهید اما اگر شما از این امکان بهره مند نیستید می توانید از برخی اپلیکیشن ها در گوگل پلی استفاده کنید.

GPS Essentials در این باره یک اپلیکیشن عالی است. آن را نصب کنید و وارد صفحه اصلی ان شوید.  بر روی نماد قطب نما ضربه بزنید. تلفن خود را بردارید و سه بار آن را به صورت عمودی بچرخانید. حتما گوشی را صاف نگه دارید و به آرامی آن را جابجا کنید.

هنگامی که کار را به صورت عمودی انجام دادید ، Android خود را از پشت به جلو بچرخانید اما این بار به صورت عمودی. حتماً این کار را سه بار انجام دهید. آخر ، لازم است تلفن خود را به صورت افقی از پشت به جلو بچرخانید. این کار را سه بار نیز انجام دهید.

بعد از این دوباره قدرت جی پی اس خود را بررسی کنید. امیدواریم که اوضاع بهتر شده باشد.

 

روش های ساده تر برای حل مشکل سیگنال ضعیف در جی پی اس

جی پی اس را رفرش کنید: برای این کار، کافی است از بالا به پایین روی صفحه اصلی سوایپ کنید تا وارد دسترسی سریع شوید. آیکون جی پی اس را قطعا می بینید. آن را خاموش کنید و کمی صبر کنید. دوباره آن را روشن کنید. حالا می توانید قدرت آن را تست کنید.

فایل های خود را حذف کنید: برخی از اوقات برخی از فایل هایی که روی گوشی دانلود می کنید موجب می شوند که جی پی اس درست کار نکند. اگر درست بعد از دانلود برخی محتوا و اپ ها جی پی اس ضعیف شده آن را حذف کنید.

تغییر وضعیت حالت هواپیما: یکی دیگر از روش هایی که تا کنون خوب جواب داده است این است که گوشی را به حالت پرواز ببرید. بعد از این کار تا ۲۰ ثانیه صبر کنید و دوباره آن را به تنظیم اولیه برگردانید.

محیط تان را عوض کنید: سنسورهای GPS برای عملکرد صحیح آنها نیاز به نمای روشنی از آسمان دارند. همانطور که در ابتدا ذکر کردم ، حتی نحوه ساخت گوشی شما نیز می تواند بر کیفیت تلفن شما تأثیر بگذارد. اگر تلفنی دارید که ممکن است کیفیت مناسبی نداشته باشد ، این شیوه رفع مشکل را امتحان کنید.

تجربه خود را برای تقویت سیگنال جی پی اس، با ما در میان بگذارید

منبع

 

نوشته شیوه های تقویت سیگنال جی پی اس در اندروید اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.