طرح‌های اولیه گوشی اندرویدی نوکیا E1 و نوکیا D1 فاش شد

در طی چند هفته گذشته، خبرهای بسیاری از گوشی‌های اندرویدی نوکیا منتشر شده است و شایعات منتشرشده از بازگشت نوکیا به بازار گوشی‌های هوشمند با محصولات جذاب حکایت دارد. به‌تازگی، طرح‌های اولیه دو گوشی اندرویدی نوکیا D1 و نوکیا E1 فاش شده است که طراحی مشابه آن‌ها را نشان می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

همان‌طور که در طرح‌های اولیه قابل مشاهده است، دو گوشی اندرویدی نوکیا D1 و نوکیا E1 به یک‌دیگر، بسیار شباهت دارند و از یک طراحی نسبتاً یکسان در هر دو استفاده شده است. با این‌حال، یک تفاوت مهم در بین این دو گوشی وجود دارد و آن، این است که گوشی اندرویدی نوکیا D1 به یک حسگر اثرانگشت مجهز شده.

با قضاوت براساس طرح‌های مفهومی منتشرشده، مشاهده می‌شود که گوشی اندرویدی نوکیا E1 به دکمه‌های لمسی خازنی مجهز شده است و گوشی اندرویدی نوکیا با یک دکمه Home فیزیکی همراه شده و انتظار می‌رود که حسگر اثرانگشت در این دکمه، جای گرفته باشد.

نوکیا D1

لوگوی شرکت نوکیا همانند گوشی‌های قدیمی‌تر این سازنده در بالای گوشی و در سمت راست، جای گرفته است و به‌نظر می‌رسد که این دو گوشی به صفحه‌نمایش‌هایی با اندازه‌های متفاوت مجهز شده‌اند. شرکت نوکیا در سال آینده، دو گوشی میان‌رده با نمایشگر ۵ و ۵٫۵ اینچی عرضه می‌کند اما نمی‌دانیم که نوکیا D1 در دو نسخه ارائه می‌شود یا شرکت سازنده، نوکیا E1 را به یک نمایشگر ۵ اینچی مجهز کرده است و نوکیا D1 با یک صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی معرفی خواهد شد.

براساس گمانه‌زنی‌ها، مدل ۵٫۵ اینچی گوشی میان‌رده نوکیا به یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است و مدل ۵ اینچی با نمایشگر فول اچ‌دی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دو گیگابایت حافظه رم و تراشه اسنپدراگون ۴۳۰ کوالکام به بازار عرضه خواهد شد. هم‌چنین، شرکت سازنده، این دو گوشی را با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ به صورت پیش‌فرض ارائه می‌دهد.

انتظار می‌رود که مدل ۵ اینچی گوشی میان‌رده اندرویدی شرکت نوکیا با قیمتی نزدیک به ۱۵۰ دلار عرضه شود و قیمت مدل دیگر با نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی و سه گیگابایت حافظه رم از ۲۰۰ دلار بیشتر نباشد.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، شرکت فنلاندی HMD Global، هم‌اکنون کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند نوکیا را تا ده سال آینده در اختیار دارد و فاکس‌کان نیز، گوشی‌های هوشمند این سازنده را تولید می‌کند.

مدتی پیش شرکت HMD Global از همکاری با گوگل خبر داده بود و به همین جهت، انتظار می‌رود که رابط‌کاربری گوشی‌های اندرویدی جدید نوکیا با رابط‌کاربری نزدیک به نسخه خام سیستم‌عامل اندروید گوگل همراه شده باشد. بنابراین، تنها تعداد محدودی برنامه پیش‌فرض شرکت سازنده بر روی گوشی‌های اندرویدی جدید نوکیا نصب خواهد شد و شرکت سازنده، گوشی‌های هوشمند خود با رابط‌کاربری سنگینی عرضه نمی‌کند.

در کنار این موضوع، هم‌چنین اعلام شد که شرکت نوکیا بر روی توسعه گوشی پرچم‌دار اندرویدی نوکیا P مشغول به کار است و تا نیمه اول سال آینده میلادی به صورت رسمی، از گوشی جدید خود رونمایی خواهد کرد. در رابطه با گوشی‌های اندرویدی میان‌رده شرکت نوکیا، باید گفت که شایعات از معرفی رسمی آن‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ (به احتمال زیاد در در اوایل ماه ژانویه در CES 2017) حکایت داشته است.

منبع: Androidheadlines