طرح احتمالی جدید و خلاقانه سامسونگ برای گلکسی S11

گلکسی S11

بر اساس پتنت جدیدی که منتشر شده است، به نظر می‌رسد سامسونگ به دنبال یک تحول عظیم در طراحی گلکسی S11 باشد. این پتنت در اواخر سال گذشته میلادی ثبت و چندی پیش تحت عنوان دستگاهی الکترونیک با صفحه نمایش کامل منتشر شد. به محض انتشار این پتنت‌ها، رندرهایی بر اساس آنها توسط  LetsGo Digital  منتشر شد که نشان می‌دهند ظاهرا سامسونگ به فناوری صفحه نمایش کاملا بدون حاشیه دست یافته است. در رندرهای این پتنت، لبه‌های خمیده نه تنها در کناره‌ها، بلکه در بالا و پایین هندست نیز مشاهده می‌شوند. در واقع این حرکت، فناوری لبه‌های خمیده به کار رفته در گلکسی S10 و مدل پلاس را یک مرحله جلوتر می‌برد.

گلکسی S11

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای حذف کامل حاشیه‌ها در اسمارت‌فون، در دکمه‌های فیزیکی و برخی سنسورها با محدودیت مواجه می‌شوند. ظاهرا با توجه به این پتنت، سامسونگ موفق به حل این مساله شده است. برای عملی کردن این طرح، یکی از کلیدهای اصلی استفاده از حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش است. این فناوری در حال حاضر عمومیت یافته و به عنوان مثال هر دو پرچم‌دار کره‌ای‌ها در سال جاری مجهز به آن هستند. اما دیگر سنسورها و همچنین دوربین یا دوربین‌های سلفی نیز یکپارچه با صفحه نمایش خواهند شد.

با تمام این تفاسیر، می‌توان انتظار داشت که گلکسی S11 که سال بعد معرفی خواهد شد، در طراحی از این پتنت استفاده کند. یکی از نکات قابل توجه که در رندرها به خوبی نمایش داده شده است، مربوط به چینش عمودی دوربین‌ها می‌شود. این نکته وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم، بر اساس رندرهای منتشر شده، چینش افقی دوربین‌ها در گلکسی نوت 9 دچار تغییر شده و در گلکسی نوت 10 به صورت عمودی تعبیه خواهد شد.

اولین صفحه نمایش‌های منحنی سامسونگ در اسمارت‌فون‌های گلکسی S6 اج و مدل پلاس به کار گرفته شد. همانطور که می‌دانید این صفحه نمایش‌ها تنها در دو طرف انحنا داشتند و مطمئنا در دست گرفتن هندستی که در هر چهار طرف خود انحنا دارد، تجربه کاملا جدیدی خواهد بود. در این سال‌ها شرکت‌های مختلف همیشه به دنبال ارایه صفحه نمایش‌هایی کاملا بدون حاشیه بوده‌اند و برای رسیدن به هدف خود راهبردهای متفاوتی را امتحان کرده‌اند که از بارزترین آنها می‌توان به دوربین پاپ‌آپ در اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 پرو اشاره کرد.

گلکسی S11

آخرین رندرهای گلکسی نوت 10 نیز تمایل کره‌ای‌ها برای انحنای بیشتر در بالا و پایین گوشی را نشان می‌دهد. جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ که تا چند ماه بعد معرفی خواهد شد، دارای صفحه نمایشی از نوع Infinity-O خواهد بود که از یک ناچ حفره‌ای بهره می‌برد. این بریدگی کوچک محل تعبیه دوربین سلفی است و تعبیه دوربین سلفی کار را برای کاهش حاشیه‌ها و ارایه یک صفحه نمایش تمام صفحه تا حدود زیادی راحت می‌کند.

روی هم رفته باید گفت شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ هر ساله تعداد زیادی پتنت به ثبت می‌رسانند که درصد بالایی از آنها هیچ وقت رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرند. از طرف دیگر، بسیاری از کاربران با به اشتراک گذاشتن رندرهایی که تصاویر آنها را مشاهده کردید، نوید انقلابی در طراحی گلکسی S11 را داده‌اند. حال باید دید در نهایت تصمیم سامسونگ برای استفاده از این طراحی در اسمارت‌فون‌های آینده خود چگونه خواهد بود.

نوشته طرح احتمالی جدید و خلاقانه سامسونگ برای گلکسی S11 اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.