ظرفیت ترانزیت ارتباطی مهران ۲.۵ برابر شد/ سرویس دهی به اورژانس

 
عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت جزئیات تمهیدات زیرساخت ارتباطی استانهای ایلام ، خوزستان و کرمانشاه را در آستانه اربعین حسینی اعلام کرد.
 
 به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، رضا خضردوست در بازدید از گذرگاههای مرزی کشور برای تمهیدات زیرساخت ارتباطی در ایام اربعین، گفت: افزایش ظرفیت ترانزیت ارتباطی پایانه مرزی مهران به عراق از طریق شبکه فیبر نوری زیرساخت از ۲۰ گیگابیت برثانیه به ۵۰ گیگابیت برثانیه و اجرای ۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری و افزایش ظرفیت ۴ برابری شبکه فیبرنوری استان در مسیرهای ۶ گانه منتهی به شهر مهران و پایانه مرزی از جمله اقدامات در راستای تأمین نیاز سرویس های ارتباطی زائرین است.
 
عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص پایداری شبکه ارتباطی استان ایلام افزود: علاوه بر اجرای مسیر جدید فیبر نوری (OPGW) ایلام – اسلام آباد به طول ۱۱۰ کیلومتر به عنوان مسیر چهارم ارتباطی استان، دو دستگاه دیزل پرتابل جهت مواقع اضطرار به عنوان پشتیبان منابع تغذیه سیستم های ارتباطی در شهر مهران و پایانه مرزی در نظر گرفته شده است.
 
وی با بیان اینکه پهنای باند دیتا و شبکه فیبرنوری مورد نیاز اپراتورها و شرکت مخابرات برای ارائه سرویس مطلوب به زائرین در ایام اربعین حسینی (ع) تامین شده، در خصوص ارائه تسهیلات بین بخشی به دستگاههای خدمات رسان در استان ایلام، خاطرنشان کرد: مدیریت ارتباطات زیرساخت استان ایلام اقدام به واگذاری فضا، دکل ، آنتن و پاور به دستگاههای خدمات رسان از جمله فوریت های پزشکی، اورژانس، هلال احمر و... برای ارائه خدمات دهی مطلوب به زائران کرده است.
 
خضردوست در خصوص دو مرز چزابه و شلمچه در استان خوزستان و تمهیداتی که از سوی مدیریت ارتباطات استان خوزستان صورت گرفته است، اعلام کرد: به منظور تقویت مسیرهای پشتیبان شبکه دیتای استان خوزستان در ایام اربعین سه لینک ۱۰۰G در مسیر اهواز – کرمانشاه ، دو لینک ۱۰G در مسیر اهواز – ایلام و یک لینک ۱۰G در مسیر دزفول – کرمانشاه به عنوان طرح های توسعه ای اجرا شده است.
 
وی در خصوص طرح تامین مسیرهای پشتیبان جهت ارتباطات بین الملل با کشور عراق گفت: با نصب تجهیزات و کابل کشی فیبرنوری در پایانه چذابه طرح تامین مسیرهای پشتیبان جهت ارتباطات بین الملل با کشور عراق از این مسیر فراهم شده است. به منظور خدمات رسانی ارتباطی مطلوب به زائران اربعین حسینی، کشیک های مدیریت ارتباطات زیرساخت خوزستان از ۱۷ تا ۲۸ مهرماه جهت هرگونه هماهنگی با اپراتورها در راستای پایداری شبکه ارتباطی آماده همکاری است.
 
عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت درباره گذرگاه مرز خسروی و اقدامات صورت گرفته ارتباطات زیرساخت استان کرمانشاه تصریح کرد : بهره برداری از کابل نوری ۴۸ کر مسیر خسروی - قصر شیرین ، نصب سوئیچ دیتا در قصر قدیم و واگذاری مستقیم پهنای باند، آماده سازی نصب فضا و برق تجهیزات رادیویی، نصب و راه اندازی یک لینک رادیو STM ۴ بین ایستگاه های خسروی و نواکوه ، نصب آنتن و فیدر رادیویی در ایستگاه های خسروی و نواکوه و افزایش پهنای باند اینترنت جهت مخابرات منطقه کرمانشاه از جمله تمهیدات ارتباطی این استان است.
 
به گفته وی، با هماهنگی اداره کل ICT استان و برگزاری جلسات مستمر و منظم ستاد اربعین، تسهیلات ویژه ای برای دستگاه های اجرایی مستقر در مرز جهت خدمات رسانی ارتباطی پیش بینی شده است.