عاملان حملات بدافزاری به بانک‌های مکزیکی شناسایی شدند

محققان امنیتی فعال در شرکت Kaspersky Labs به تازگی از کشف یک گروه از هکرها بنام دارک تکیلا که با انتشار یک بدافزار خطرناک به مشتریان بانک‌های مکزیک حمله کرده بودند، خبر دادند.
 
به گزارش هکرنیوز، با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورهای مختلف زیادی در سراسر جهان هدف این‌گونه حملات قرار گرفته‌اند و خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند. آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته  ۲۰۱۷ میلادی به اوج خود رسیده است.
 
 پژوهشگران شرکت کاسپرسکی که در زمینه امنیت سایبری فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و نرم‌افزارهای امنیتی متعددی را برای بهره‌مندی کاربران اینترنتی ارائه کرده است، به تازگی اعلام کرده که کمپین و گروهی از هکرها را شناسایی کرده‌اند که به انتشار یک بدافزار جدید، خطرناک و پیچیده در سیستم‌های بانکی موسسات مالی و اعتباری و بانک‌های مکزیک اقدام می‌کردند. این همان بدافزاری است که در سال ۲۰۱۳ میلادی به بسیاری از مشتریان این بانک‌ها حمله کرده بود و خسارات جبران‌ناپذیری را برای آن‌ها به ارمغان آورده بود.
 
این بدافزار که دارک تکیلا (Dark Tequila) نام دارد، به هکرها و مجرمان سایبری امکان می‌دهد تا به حساب مالی و اطلاعات شخصی مشتریان دسترسی پیدا کنند و تمامی داده‌های مورد نظرشان را به سرقت ببرند.
 
اخبار و گزارش‌هایی که طی ماه‌ها و سال‌های اخیر از حملات سایبری و هک به بانک‌ها و موسسات بزرگ تجاری و اقتصادی شنیده‌ایم، همگی حاکی از یک اتفاق بسیار ناخوشایند و وحشتناک در حال وقوع هستند. بدیهی است که دیگر نمی‌توان گفت هیچ فرد و یا هیچ سازمانی از گزند خطرات و تهدیدهای حملات سایبری در امان است و معلوم نیست این تهدید رو به رشد، تا چه زمانی قرار است به طول بیانجامد.