عرضه انبوه تراشه ۵ نانومتری کایرین ۱۰۲۰ در ماه آگوست آغاز می‌شود

پیش‌تر شرکت هواوی از تولید تراشه پرچم‌دار نسل آینده خود با نام کایرین 1020 خبر داد. این تراشه به‌عنوان جانشین چیپست پرچم‌دار فعلی هواوی یعنی کایرین 990 روانه بازار می‌شود. اسمارت‌فون‌های سری میت 40 همراه با تراشه کایرین 1020 در ماه سپتامبر به بازار عرضه می‌شوند؛ اما اکنون اطلاعات قابل‌توجهی پیرامون قابلیت‌های این تراشه منتشر شده است. جدیدترین شایعه مخابره شده ادعا می‌کند که عرضه انبوه این تراشه در ماه آگوست و پیش از رونمایی احتمالی از سری میت 40 در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده در شبکه اجتماعی Weibo، فرآیند تست تراشه 5 نانومتری کایرین 1020 پیش‌تر در چند شهر چین انجام شده است. هواوی مراسم رونمایی از یک محصول جدید خود را در ماه سپتامبر برگزار خواهد کرد و بر اساس پیش‌بینی‌ها هندست‌های سری میت 40 مهم‌ترین محصولات در این مراسم خواهند بود.

بر اساس اطلاعات تائید شده تراشه کایرین 1020 از فرآیند 5 نانومتری کمپانی TSMC بهره خواهد برد. ظاهرا تولید انبوه این تراشه در 6 ماهه نخست سال 2020 انجام خواهد شد؛ در حالی‌که فروش محصولات مجهز به این تراشه در 3 ماهه سوم سال جاری و همزمان با شروع عرضه تراشه‌های موردنیاز برای گوشی‌های آی‌فون 12 و سری میت 40 آغاز می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها هندست‌های هر 2 سری جزو نخستین گوشی‌های موبایلی مجهز به تراشه 5 نانومتری محسوب می‌شوند.

بر اساس اخبار منتشر شده، عملکرد تراشه کایرین 1020 در مقایسه با مدل کایرین 990 بیش از 50 درصد ارتقاء یافته است. معماری پردازنده مرکزی نیز از کورتکس A76 به نمونه جدید کورتکس A78 ارتقاء پیدا کرده است. این در حالیست که تراشه اسنپ‌دراگون 865 از هسته‌های پردازشی با معماری کورتکس A77 برخوردار است. بعلاوه کایرین 1020 به‌صورت یکپارچه با بیس‌باند 5G عرضه خواهد شد.

نوشته عرضه انبوه تراشه 5 نانومتری کایرین 1020 در ماه آگوست آغاز می‌شود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.