عرضه نرم‌افزاری برای شغل‌یابی از سوی استارتاپ‌ها

 
تیمی از محققان با پیاده‌سازی نرم‌افزاری در حوزه اشتغال توانستند بیش از ۲ هزار شغل برای متخصصان و نیروهای توانمند ایجاد کنند که به گفته آنها حدود ۳ تا ۴ هزار کاربر به شغل ثابت دست پیدا کردند.
 
 محمدامین صمدی، مجری طرح اپلیکیشن کارپایه در مراسم رونمایی از این اپلیکیشن گفت: اپلیکیشن کارپایه بزرگترین سامانه هوشمند خدمات و مشاغل کشور است که هدف اصلی آن توسعه اشتغال در کشور به وسیله تسهیل در برقراری ارتباط میان متخصصان و کارفرمایان است.
 
صمدی، مزیت این نرم‌افزار را دارا بودن سیستم یکپارچه و جانشینی مدرن برای راه‌های قدیمی و روش‌های سنتی مانند روزنامه‌ها و مجلات استخدامی دانست و ادامه داد: دسترسی راحت و رایگان بودن آن از دیگر مزایای این نرم افزار به شمار می‌رود، ضمن آنکه "کارپایه" تنها بستری است که کارفرمایان می‌توانند از بین ۶ هزار عنوان شغلی، عنوان شغلی مورد نیاز خود را جستجو کرده و نزدیک و دورترین افرد را روی نقشه مشاهده کنند و به رزومه، شماره تلفن و عکس کارجویان دسترسی داشته و در کمتر از چند ثانیه می‌توانند ده‌ها نفر را روی نقشه مشاهده کنند.
 
وی با بیان اینکه این نرم‌افزار ارزان‌ترین سیستم هوشمند خدمات و مشاغل برای کارجویان است، اظهار کرد: از هیچ کدام از طرفین کار فرما و متخصص کمیسیون و درصدی دریافت نمی‌شود و کارفرمایان می‌توانند چه از طریق تماس تلفنی مستقیم و چه ایجاد پیام با متخصصان در ارتباط باشند.
 
مجری طرح، کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب، اشتغال‌زایی در شهرستان‌های دورافتاده و به صورت دورکاری، راه‌اندازی سامانه تاکسی و پیک اینترنتی را نیز بخشی از مزایای سامانه هوشمند کارپایه ذکر کرد.
 
وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۲ هزار شغل برای متخصصان و نیروهای توانمند از طریق این نرم‌افزار ایجاد شده است.
 
صمدی خاطرنشان کردد: هم‌اکنون بیش از ۲۵۰ هزار کاربر ثبت‌نام کرده‌اند؛ همچنین حدود ۳ تا ۴ هزار کاربر به شغل ثابت دست پیدا کردند و حدود ۵ هزار کاربر به شغل پاره‌وقت رسیده‌اند.