عرضه نسخه قرمز رنگ آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس تا پایان ماه جاری

یک گزارش تائید نشده در شبکه اجتماعی Weibo می‌گوید که نسخه‌های PRODUCT RED اپل آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس پیش از پایان ماه جاری روانه بازار خواهند شد. مدل دیگر هندست‌های سال 2018 اپل یعنی آی‌فون XR نیز به لطف بهره‌مندی از شمای رنگی گسترده خود پیش‌تر در دسترس مشتریان قرار گرفته است. در حال حاضر آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و طلایی قابل‌خریداری هستند. فرد خبرچین ادعا می‌کند که اطلاعات فاش شده از سوی منابع زنجیره تامین اپل در اختیار وی قرار گرفته است.

بر اساس اعلام این پست، فروش آی‌فون‌های اپل در چین طی 3 ماهه چهارم سال 2018 نسبت به دوره زمانی مشابه در سال 2017 حدودا 20 درصد کاهش یافته است. آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس با رنگ قرمز مشابه و بدون نشان تجاری PRODUCT RED ارائه خواهند شد. اپل در راستای تلاش برای بهبود فروش ضعیف آی‌فون در چین احتمالا نسخه قرمزرنگ هندست‌های خود را تحت عنوان China Red عرضه خواهد کرد. بر اساس گزارشات، مدل‌های China Red آی‌فون تا پیش از پایان ماه جاری ارائه می‌شوند. قیمت‌گذاری این هندست از 10 هزار یوان به بالا (با توجه به نرخ مبادلات امروزی معادل با 1476 دلار) آغاز می‌شود. اپل 1 درصد درآمد حاصل از فروش مدل‌های PRODUCT RED را به‌عنوان کمک هزینه برنامه‌های مبارزه با ویروس HIV و بیماری ایدز در نظر می‌گیرد.

ارزش بالای دلار در کنار صدمات ناشی از نبرد تجاری میان چین و ایالات‌متحده برای اقتصاد چین و رشد حس ناسیونالیسم چینی، اپل را سرگردان و وادار به اجرای برخی اقدامات نموده است. رویکرد دولت ایالات‌متحده و متهم کردن شرکت‌های هواوی و ZTE به عامل تهدید امنیت ملی موجب رشد حس ملی‌گرایی چینی‌ها شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها پرزیدنت ترامپ حکم اجرائی مربوط به ممنوعیت به‌کارگیری تجهیزات شبکه کلیه تولیدکنندگان چینی از سوی سرویس‌دهندگان مخابراتی ایالات‌متحده را امضا خواهد کرد. در اقدامی تلافی‌جویانه، کسب‌وکارهای چینی نیز کارمندان خریدار گوشی‌های آی‌فون را جریمه می‌کنند. این در حالیست که کارمندان خریدار هندست‌های چینی از کمک‌هزینه تشویقی بهره‌مند خواهند شد.

نوشته عرضه نسخه قرمز رنگ آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس تا پایان ماه جاری اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.