عرضه ویندوز ۱۰ با هسته کاملا لینوکسی

مایکروسافت در سال های اخیر به علت سازگار کردن تولیداتش با محصولات و نرم افزارهای متن باز کاربران و متخصصان فناوری را شگفت زده کرده و این بار یک گام مهم دیگر در این زمینه برداشته است.
 
به گزارش ورج، این شرکت قبلا پوسته ای لینوکسی برای ویندوز طراحی کرده و برخی ماژول های این سیستم عامل را هم با لینوکس سازگار کرده بود. مایکروسافت برای عرضه سیستم عامل های متن باز اوبونتو، SUSE Linux و فدورا نیز در فروشگاه ویندوز اقدام کرده بود.
 
اما مایکروسافت در تازه ترین اقدام خود یک هسته تمام لینوکسی برای ویندوز 10 در نظر گرفته است. قرار است ویندوز 10 جدید با چنین مشخصاتی تابستان امسال در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.
 
هسته اصلی لینوکسی ویندوز مبتنی بر نسخه 4.19 سیستم عامل لینوکس خواهد بود که یکی از باثبات ترین نسخه های لینوکس در جهان محسوب می شود. چنین اقدامی یک تحول مهم دیگر برای مایکروسافت محسوب می شود و طی عمر حدودا 35 ساله این سیستم عامل بی سابقه بوده است.
 
هنوز مشخص نیست ویندوز مجهز به هسته لینوکس چه زمانی در دسترس علاقمندان قرار می گیرد. اما برخی منابع مطلع می گویند احتمالا این رویداد تا قبل از پایان سال 2019 رخ می دهد.