عرضه گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ با تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام تایید شد

شرکت ال‌جی، تا به حال چندین تصویر مختلف را برای افزایش هیجان‌ کاربران برای رونمایی از گوشی پرچم‌دار جدید خود در اواخر ماه فوریه منتشر کرده است و با توجه به حجم شایعات و گمانه‌زنی‌ها، تقریباً تمامی مشخصات‌فنی ال‌جی جی ۶ در حال‌حاضر مشخص شده است. یک گزارش جدید، صحت ادعاهای گذشته مبنی بر عرضه گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی را با تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام با چهار هسته پردازشی تایید می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

در گزارش جدید، تصویری منتسب به یک اسلاید رسمی از گوشی ال‌جی جی ۶ فاش شده است که البته این اسلاید به صورت خصوصی در نمایشگاه CES 2017 در ماه ژانویه، به نمایش گذاشته شده بود. در این اسلاید، تمامی شایعات گذشته از جمله عرضه گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی با نمایشگر ۵٫۷ اینچی فول ویژن، حسگر اثرانگشت که در پشت گوشی جای گرفته، تراشه Quad DAC و شاسی ضدآب تایید شده است.

علاوه‌براین، تایید شده است که گوشی پرچم‎دار جدید ال‌جی جی ۶ با تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام با چهار هسته پردازشی به بازار عرضه خواهد شد. در گزارش جدید، هم‌چنین اشاره شده است که تولید اولیه تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام برای گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس رزرو شده است و این موضوع باعث خواهد شد تا سازندگان دیگر از جمله شرکت ال‌جی، نتوانند گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را با این تراشه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ عرضه نمایند.

شرکت ال‌جی از گوشی پرچم‌دار جدید خود در اواخر ماه جاری میلادی رونمایی خواهد کرد و انتظار داریم که ال‌جی جی ۶ در ماه مارس به بازار عرضه شود. اگر این سازنده کره‌ای برای عرضه گسترده تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام منتظر بماند، ال‌جی جی ۶ باید در ماه می یا اوایل ماه ژوئن عرضه شود. به همین جهت، گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی با فاصله چند هفته‌ای از عرضه گوشی گلکسی اس ۸ در بازار عرضه خواهد شد و این موضوع به فروش ال‌جی جی ۶ صدمه می‌زند.

ال‌جی جی ۶

البته با توجه به اینکه گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی با قیمت کم‌تری در مقایسه با گلکسی اس ۸ سامسونگ عرضه خواهد شد، پذیرش این موضوع چندان غیرممکن به نظر نمی‌رسد. به هرحال، شرکت ال‌جی نمی‌تواند در ابتدا گوشی ال‌جی جی ۶ را با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام عرضه نماید اما این موضوع باعث نخواهد شد تا ال‌جی وی ۳۰ و یا حتی مدل جدیدتری از گوشی ال‌جی جی ۶ با تراشه پرچم‌دار ۲۰۱۷ کوالکام معرفی نشود.

جدا از تراشه نسبتاً ضعیف‌تر اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، شرکت ال‌جی گوشی پرچم‌دار جدید خود را با قابلیت‌های قابل‌توجه دیگری به بازار عرضه می‌کند و اگر از چیپ‌ست صرف‌نظر کنیم، ال‌جی جی ۶ به یک رقیب تمام‌عیار برای گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ مبدل خواهد شد. البته این گوشی از حسگر تشخیص عنبیه چشم استفاده نمی‌کند اما در شایعات اشاره شده است که گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ سامسونگ با حسگر تشخیص عنبیه چشم به بازار عرضه خواهد شد. هم‌چنین، قابلیت‌های دیگر گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ از جمله ویژگی DeX، احتمالاً رقابت را برای گوشی ال‌جی جی ۶ دشوارتر خواهد نمود و عرضه این گوشی پیش از گلکسی اس ۸ تنها راهی است که فروش گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی را در مقایسه با نسل قبل افزایش می‌دهد.

منبع: Softpedia