فارکس چیست و چگونه در آن به درآمد برسیم؟

فارکس

امروزه به‌لطف اینترنت روش‌های زیادی برای کسب درآمد وجود دارد. یکی از همین راه‌حل‌ها، فارکس است. این شبکه بزرگ به شما این امکان را می‌دهد تا مبادلاتی را انجام دهید و از این طریق درآمد اندک یا هنگفتی را به‌دست آورید. در حقیقت اینترنت تمامی جهات زندگی انسان را تحت ‌تاثیر خود قرار داده و در مارکت‌های مختلف نقشی اساسی را ایجاد می‌کند. فارکس هم جزء همین بازارها محسوب می‌شود که بر روی این شبکه جهانی فعالیت می‌کند. در این نوبت می‌خواهیم به مفهوم این بازار بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که چگونه در فارکس به درآمد برسیم. در ادامه با ما همراه باشید.

فارکس چیست؟

فارکس

می‌توان گفت فارکس یک بازار بزرگ برای مبادلات ارز است. در این مارکت می‌توانید به داد و ستد ارزهای مختلفی مثل دلار و یورو مشغول شوید و به این ترتیب به درآمد زیادی برسید. برای درک بهتر این موضوع، بیایید مثالی را بررسی کنیم. فرض کنید قیمت ین (واحد پولی کشور ژاپن) افزایش یافته و شما صاحب چندین هزار دلار هستید. در این‌جا می‌توانید با فروختن دلارهای خود، ین دریافت کنید و سودی را از این معامله دریافت نمایید.

در واقع با هر نوسان ارزها، قادر به افزایش ثروت خود خواهید بود. اما بسیاری از مردم این بازار را مثل بورس تلقی می‌کنند. فارکس با بورس و انواع مختلف آن تفاوت‌های زیادی دارد. به‌عنوان مثال بازار فارکس برخلاف بورس نیاز به فضای فیزیکی ندارد و دیگر نیازی نیست وقت‌تان را در سالن‌های بورس هدر دهید. به‌راحتی اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانید حتی در خانه‌تان به مبادله بپردازید. تنها چیزی که نیاز دارید، یک اسمارت فون (یا یک لپ‌تاپ) است که به اینترنت متصل باشد. همچنین این مارکت 24 ساعته و در پنج روز هفته فعال است. برای همین باید کارگزاری را انتخاب کنید تا همیشه در دسترس‌ باشد. هزینه بسیار کم برای داد و ستدها و در عین حال نقدشوندگی آنی بازار فارکس را محبوب‌تر از سایر مارکت‌ها کرده. به‌عبارتی دیگر هر زمان که نیاز داشتید، می‌توانید در مدت زمان کوتاهی درآمدتان را برداشت کنید و شروع به خرج کردن آن نمایید! در فارکس مفهومی به‌نام اهرم وجود دارد. با کمک اهرم می‌توانید با داشتن مبلغ کمی، مبادلات بزرگ را انجام دهید. در حقیقت اهرم همان اعتباری‌ست که کارگزار به شما می‌دهد.

فارکس

کلیشه‌های زیادی در رابطه با بازار فارکس وجود دارد که بیش‌تر آن‌ها بی‌اساس است. برای مثال بیش‌تر مردم فکر می‌کنند که فارکس تنها برای شرکت‌ها و موسسه‌ها قابل دسترسی است و هر کسی نمی‌تواند به آن وارد شود. اما در واقع هر یوزری قادر به ثبت‌نام در فارکس و کسب درآمد در‌ آن است. توجه داشته باشید مثل هر بازار دیگری، باید ریسک‌‌پذیر باشید تا به سودهای کلانی دست یابید. بخشی از درآمدهای حاصل شده از بازار فارکس، در خرید و فروش محصولات و توسعه شرکت‌ها استفاده می‌شود. گاها کمپانی‌ها و سازمان‌ها برای کسب سود بیش‌تر، به این مارکت وارد می‌شوند و به داد و ستد ارزها می‌پردازند. در فارکس می‌توانید طیف وسیعی از ارزها را مانند ین، یورو و پوند مبادله کنید. در فارکس فرصت‌های بی‌شماری برای معامله وجود دارد. یعنی شما در هر ساعت از شبانه‌روز (البته به‌جز دو روز خاص در هفته) می‌توانید ارزهای گوناگونی بخرید یا ارزهای مختلفی را به‌فروش برسانید. اما قبل از این کار، باید اطلاعات زیادی در مورد بازار ارز داشته باشید. توجه کنید که مسائل زیادی می‌توانند بر روی این بازار تاثیر بگذارند. موضوعاتی مثل جنگ، تنش‌های بین دو کشور و تصمیم‌های داخلی مهم هر کشور می‌تواند بر روی ارزش ارز آن‌ها تاثیر بگذارد. در نتیجه توصیه می‌کنیم قبل از ورود به فارکس، اطلاعات جامعی در مورد ارزها و کشورهای مبدا آن به‌دست بیاورید. چراکه به‌یک‌باره مثلا ارزش پوند تا 10 درصد کاهش می‌یابد. به‌طور کلی برای ورود به این بازار باید صاحب یک حساب فارکس، کارگزار، گجتی متصل به اینترنت و سرمایه‌ اولیه‌ باشید.

چگونگی کسب درآمد در بازار فارکس

فارکس

پیش‌تر اشاره کردیم که در بازار فارکس شما باید به داد و ستد ارزها بپردازید. وقتی قیمت یک ارز مثل یورو بالا می‌رود، در این موقعیت شما می‌توانید با فروختن دلارهای خود صاحب ارز اروپا شوید. بعدها نیز که شاهد افزایش قیمت یورو بودید، قادرید این یوروها را به‌فروش برسانید و از این تفاضل قیمت کسب درآمد نمایید. گفتنی‌ست دسترسی آسان به بازار فارکس آن را به گزینه‌ای عالی برای درآمدزایی تبدیل کرده است. در این‌جا نکته‌ای وجود دارد؛ شما بدون درک دقیقی از احساسات و نوسان‌های بازار نمی‌توانید سود زیادی داشته باشید و شاید هم ضرر زیادی کنید. در هر صورت باید اطلاعات خود را افزایش دهید و تجربیات بیش‌تری کسب کنید تا بهتر بازار را درک نموده و پیش‌بینی‌هایی انجام دهید.

از طرفی یکی از نصحیت‌های معمول در بازار فارکس، خرج نکردن کل پول است. برای مثال فرض کنید شما صاحب 100 هزار دلار هستید. در این موقعیت شما نباید کل 100 هزار دلار را خرج کنید و بهتر است مقداری از آن را برای ضررهای احتمالی ذخیره نمایید. هر کسی به‌راحتی می‌تواند در بازار فارکس به درآمد برسد، البته اگر با بازار ارزها آشنا باشد و به‌خوبی نوسانات این مارکت را درک نماید.

نوشته فارکس چیست و چگونه در آن به درآمد برسیم؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.