فرجود: تهران یکی از ۳۰ ابرشهر جهان می‌شود/ تهران هوشمند می‌شود

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوی اطلاعات شهرداری تهران می‌گوید: «سالانه یک میلیون نفر به جمعیت شهری اضافه می شود و در جهان ۲۱ ابرشهر وجود دارد که تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ می‌رسد و تهران جز آنهاست.»
به گفته او در دوره جدید مدیریت شهری مهم‌ترین برنامه شهر هوشمند است و شهرداری تهران فعالیت جدی برای مشخص کردن مسیر به سمت شهر هوشمند را آغاز کرده است.
در چند ماه گذشته در حوزه شهرداری فعالیت‌ها ناظر به ایجاد زیرساخت‌ها و نهادسازی برای اجرای شهر هوشمند بوده و زیرساخت‌های  ICT در بستر شهر هوشمند ایجاد شده است و در تعامل با دیگران بازیگران تفاهم نامه هایی با دیگر شهرها و دولت در قالب برنامه جامع در حال پیگیری و زیرساخت‌های قانونی هم در حال ایجاد شدن است. 
فرجود اعلام کرد: اولین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند ۲۰۱۸  برای طرح موضوع و نزدیک شدن نگاه‌ها به هم خواهد بود. در همایش تعاریف به هم نزدیک‌تر می‌شوند و از دیگر نقاط دنیا افرادی حضور دارند و تجربیاتشان در حوزه سیاست‌گذاری و اجرا را مطرح خواهند کرد.
در این همایش به موضوع حمل و نقل و لجستیک شهری که چالش بسیاری از شهرهاست پرداخته خواهد شد. همچنین بحث شهر سبز و زندگی هوشمند از دیگر موارد مطرح شده است.
در این همایش سند سیاست‌های شهر هوشمند و سامانه جدید حساب شهروندی شهر تهران هم رونمایی می‌شود که برای تعامل‌های شروندان و شهروداری خواهد بود و طرح جدید ترافیک هم بر همین بستر اجرا می‌شود.
سامانه حساب شهروندی پروفایل شهروندان است و پیش از انتهای سال مردم می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند و سرویس‌های شهرداری روی آن قرار خواهد گرفت و شهروندان از این طریق از خدمات شهرداری استفاده خواهند کرد.
پیش‌بینی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران این است که بیش از ۱۵۰۰ نفر در دو روز از این همایش و نمایشگاه دیدن خواهند کرد.
 
این همایش ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.
نشست خبری همایش و نمایشگاه تهران هوشمند ۲۰۱۸ صبح امروز با حضور محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری، امیر بیات معاون اجرایی تهران هوشمند و مهدی اسماعیلی سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران برگزار شد.