فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها تا پایان سال ۲۰۱۹ کاهش ۲٫۵ درصدی را تجربه خواهد کرد

با سپری شدن ایام طی 6 ماهه دوم سال 2019، موسسه Gartner Research جدیدترین گزارش خود در خصوص ارزیابی روند فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها را منتشر کرد. بر اساس داده‌های گردآوری شده، تا پایان سال جاری مجموع فروش اسمارت‌فون‌ها با کاهش 2.5 درصدی از رقم 1.55 میلیارد دستگاهی سال 2018 به 1.52 میلیارد واحد خواهد رسید.

با بررسی آمار به تفکیک منطقه‌ای متوجه خواهیم شد که بیش‌ترین کاهش فروش سالیانه در کشور ژاپن و با نرخ 6.5 درصدی به وقوع خواهد پیوست و مناطق اروپای غربی و آمریکای شمالی نیز به‌ترتیب افت 5.3 درصدی و 4.4 درصدی را تجربه خواهند کرد. از سوی دیگر، فروش اسمارت‌فون‌ها در مناطق زیرمجموعه صحرای آفریقا، منطقه اوراسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا به‌ترتیب 1.5 درصد، 1.2 درصد و 0.9 درصد افزایش خواهد یافت.

در بازارهای به بلوغ رسیده و با افزایش میانگین قیمت‌های فروش و عدم وجود ابزارها یا تجارب جدید و بسیارجالب برای کاربران جهت ارتقا هندست خود، بازار اسمار‌ت‌فون‌های پیشرفته مشخصا با مشکل تامین بیش‌ازحد نیاز مواجه شده و ماهیت کالاگونه پیدا کرده است.

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که طی 6 ماهه دوم سال 2019 تقاضا برای گوشی‌های جدید بیش‌ازپیش کاهش پیدا کند و این پدیده از کاهش نرخ جایگزینی محصول در کلیه رده‌های قیمتی ناشی می‌شود. علیرغم عرضه گوشی‌های 5G طی سال 2019، تمایل مصرف‌کنندگان جهت خریداری این دستگاه‌ها در اکثر بازارها در سطح ناچیزی باقی خواهد ماند.

با بررسی آینده‌نگرانه‌تر موضوع متوجه می‌شویم که سال 2020، دوره بازگشت به مسیر رشد محسوب می‌شود و در این دوران، فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها رشد تقریبی 2.83 درصدی نسبت به سال 2019 را تجربه خواهد کرد. این نرخ رشد به لطف دسترسی گسترده‌تر به شبکه‌ها و گوشی‌های 5G ارایه شده از سوی کلیه تولیدکنندگان شناخته شده تحقق خواهد یافت.

نوشته فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها تا پایان سال 2019 کاهش 2.5 درصدی را تجربه خواهد کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.