فروش چشمگیر گوشی‌های آی‌فون ۸ و ۸ پلاس در ایالات‌متحده طی ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۸

آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی هوش مصرف‌کنندگان (CIRP) نشان می‌دهد که در ایالات‌متحده، گوشی آی‌فون X برای فروش بیش‌تر تلاش می‌کند؛ در حالی‌که گوشی‌های آی‌فون ۸ و آی‌فون ۸ پلاس با رشد قابل‌توجه فروش مواجه شده‌اند. در واقع این ۳ مدل ۶۰ درصد از فروش گوشی‌های آی‌فون طی تقویم زمانی ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده‌اند. ۲۳ و ۲۱ درصد از فروش ۳ ماهه نخست به ترتیب متعلق به آی‌فون ۸ و آی‌فون ۸ پلاس بود. سهم ترکیبی ۴۴ درصدی این ۲ مدل بیش‌تر از سهم ۴۱ درصدی آن‌ها طی ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ است. آی‌فون X نیز ۱۶ درصد از فروش گوشی‌های آی‌فون طی ۳ ماهه نخست سال جاری را از آن خود کرد که کم‌تر از سهم ۲۰ درصدی این محصول در ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ است.

با توجه به اطلاعات موجود، موسسه CIRP انتظار دارد که شرکت اپل میانگین وزنی قیمت خرده‌فروشی آی‌فون در ایالات‌متحده را معادل ۷۴۶ دلار اعلام نماید که در مقایسه با رقم ۷۶۶ دلاری مربوط به دوره زمانی ۳ ماهه قبل، افتی متوالی را نشان می‌دهد. اما این رقم بالاتر از میانگین ۷۰۶ دلاری گزارش شده برای ۳ ماهه مشابه سال گذشته است. اکنون محقق انتظار دارد که اپل میانگین قیمت فروش پایین‌تری را برای ۳ ماهه منتهی به مارس ۲۰۱۸ اعلام کند.

جاش لوئیز، مشاور و بنیانگذار موسسه CIRP می‌گوید:

“هم اکنون اطلاعات کاملی از فروش کلیه آی‌فون‌های جدید اپل در اختیار ما قرار دارد و مجموعا این هندست‌ها نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته، سهم کم‌تری از کل فروش را به خود اختصاص داده‌اند. سهم ۲۰ درصدی آی‌فون X در ۳ ماهه انتهایی سال ۲۰۱۷ به ۱۶ درصد طی ۳ ماهه نخست امسال تنزل پیدا کرد. در ۳ ماهه اول امسال، سهم آی‌فون‌های ۸ و ۸ پلاس نسبت به ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ افزایش یافته و مجموعا از ۴۱ درصد به ۴۴ درصد رسیده است. نخستین تقویم زمانی ۳ ماهه معمولا بیانگر تقاضای اولیه برای گوشی‌های آی‌فون است و بازه زمانی میان موج عرضه اولیه و کاهش نرخ فروش را شامل می‌شود؛ زمانی که خریداران منتظر معرفی مدل‌های جدید هستند. پس از افت هیجانات ابتدایی پیرامون ویژگی‌های آی‌فون X به نظر می‌رسد که سهم فروش گران‌قیمت‌ترین اسمارت‌فون پرچم‌دار کاهش یافته است.”

این برآورد نشان می‌دهد که تقاضا برای آی‌فون‌های مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ ادامه خواهد یافت. در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا مارس، آی‌فون‌ ۷ و ۷ پلاس مدل ۲۰۱۶ سهمی ۲۰ درصدی از فروش آی‌فون کسب کردند. طی همین دوره، ۱۳ درصد از دستگاه‌های آی‌فون فروخته شده متعلق به مدل‌های ۶ و ۶ پلاس بود. سهم فروش آی‌فون SE در ۳ ماهه نخست امسال به ۸ درصد رسید که نسبت به سهم ۱۱ درصدی این هندست طی دوره زمانی مشابه سال گذشته تنزل پیدا کرده؛ اما همچنان بیش‌تر از میزان فروش آن در ۳ ماهه منتهی به دسامبر سال ۲۰۱۷ است.

نوشته فروش چشمگیر گوشی‌های آی‌فون ۸ و ۸ پلاس در ایالات‌متحده طی ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ اولین بار در پدیدار شد.