فرکانس نمایشگر اسمارت‌فون وان‌پلاس ۷ پرو بعضا از ۹۰ هرتز به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند!

نمایشگر 90 هرتزی اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 پرو یکی از قابلیت‌های شاخص و نقاط قوت عمده برای فروش این هندست به‌شمار می‌رود. نرخ نوسازی بسیار سریع نمایشگر امکان نمایش بسیار روان انیمیشن‌ها را فراهم نموده و هنگام پیمایش کاربران در گوشی، تجربه کاربری مافوق تصوری را برای آن‌ها رقم خواهد زد. این مشخصه جذاب بوده و از عملکردی روان و مناسب برخوردار است و کماکان مشخصه‌ای نادر برای یک گوشی به‌شمار می‌رود.

اما موضوعی که کاربران احتمالا از آن آگاه نیستند این است که حتی در صورت مراجعه به بخش تنظیمات گوشی و اطمینان از فعال بودن گزینه 90 هرتز نیز ظاهرا نمی‌توان از این مشخصه به‌طور پیوسته بهره‌مند شد. در واقع وان‌پلاس این مشخصه را “90 هرتز خودکار” نام‌گذاری نموده است؛ چرا که گوشی در خصوص استفاده از فرکانس 60 تا 90 هرتز به‌صورت هوشمندانه تصمیم‌گیری می‌کند. اما برای اجرای این سناریو، دلیل قانع‌کننده‌ای وجود دارد.

براساس گزارشات، هنگام استفاده کاربران از اپلیکیشن Phone، اپلیکیشن یوتیوب، دوربین یا هرگونه بازی مقیاس بزرگ، وان‌پلاس فرکانس نمایشگر گوشی را به 60 هرتز محدود خواهد کرد؛ چرا که در این سناریوها حقیقتا به نرخ نوسازی بالا احتیاجی نیست. بالاترین نرخ فریم قابل ارایه توسط یوتیوب به 60 هرتز محدود بوده و کدنویسی اکثر بازی‌ها با سقف فرکانس حدودا 60 هرتزی انجام می‌شود. دوربین گوشی نیز قادر به ضبط ویدیوها با نرخ 30 تا 60 فریم‌برثانیه خواهد بود. وان‌پلاس متوجه شده که کاهش نرخ نوسازی نمایشگر در این سناریوها به کاهش نسبی میزان مصرف باتری و به‌طور کلی تقلیل بار پردازشی سخت‌افزار کمک خواهد کرد.

با این‌حال برخی مرورگرها نیز احتمالا با نرخ نوسازی 90 هرتزی اجرا نمی‌شوند و این موضوع احتمالا از مشکل عدم سازگاری یا جذابیت مشخصه مذکور ناشی می‌شود.

شما می‌توانید حالت “90 هرتزی واقعی” را فعال نمایید. در این حالت نمایشگر وادار به حفظ نرخ نوسازی بالاتر به‌صورت پیوسته خواهد شد. به منظور انجام این‌کار بایستی گوشی را از طریق یک کابل به کامپیوتر شخصی خود متصل نموده و با اجرای یک ADB command به‌سادگی خواسته خود را عملی کنید. گزارش وب‌سایت XDA به تشریح جزئیات مربوط به انجام این‌کار پرداخته است.

نوشته فرکانس نمایشگر اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 پرو بعضا از 90 هرتز به 60 هرتز کاهش پیدا می‌کند! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.