فضاپیمای نیو هورایزن در حال نزدیک شدن به شی مرموز سرخ

فضاپیمای نیو هورایزن در حال نزدیک شدن به شیء مرموز سرخ

کاوشگر فضایی نیو هورایزن (افق های نو) ناسا در حال نزدیک شدن به شی مرموز واقع درکمربند کویپر است. این شی یخی، MU69 نام گذاری شده است. مشاهدات اخیر نشان دهنده سطحی بسیار سرخ، حتی سرخ تر از لکه سرخ سیاره کوتوله پلوتو است.

این شی کوچک کمربند کویپر (KBO)، حدود ۲۰-۳۰ مایل (۳۰-۴۵ کیلومتر) قطر دارد و در فاصله ۱.۶ میلیارد مایلی (۲.۶ میلیارد کیلومتر) مدار پلوتو واقع شده است. تا زمانی که فضاپیمای نیو هورایزن در یکم ژانویه ۲۰۱۹، به این شیء یخی برسد، فاصله آن تا خورشید، حدود ۴۳.۳ بار از فاصله زمین به خورشید بیشتر خواهد بود.

رنگ مایل به سرخ MU69، مانند لکه سرخ سیاره کوتوله پلوتو و قمر آن شارون، نشان دهنده حضور تولین است، تولین، ساختاری است که از ترکیبات ساده آلی مانند متان و اتان که در معرض اشعه ماورا بنفش قرار گرفته اند، تشکیل شده است. تولین به صورت طبیعی در زمین تشکیل نمی شود؛ اما در سطح اجرام یخی خارج از منظومه شمسی فراوان است.

دانشمندان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل، تایید کرده اند، MU69 بخشی از منطقه سرد کلاسیک کمربند کویپر است که شامل قدیمی ترین اشیا منظومه شمسی است. به این ترتیب، با گذر نزدیک فضاپیمای نیو هورایزن از این شی مرموز در اولین روز سال ۲۰۱۹، باید منتظر شگفتی های زیادی باشیم!

.

منبع: gizmodo

 

نوشته فضاپیمای نیو هورایزن در حال نزدیک شدن به شی مرموز سرخ اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.