فضای تک قطبی در کسب و کارهای اینترنتی مثل دیجی کالا توجیه دارد؟ برادران محمدی پاسخ می دهند

فضای تک قطبی در کسب و کارهای اینترنتی مثل دیجی کالا توجیه دارد؟ برادران محمدی پاسخ می دهند

فضای تک قطبی در کسب و کار های اینترنتی مثل دیجی کالا، از آن دست موضاعات رادیکالی محسوب می شود که همیشه زیر ذره بین رقبا و افراد نوپا در کسب و کارهای اینترنتی، قرار گرفته است. برادران محمدی، در جشنواره ی وب و موبایل ایران حضور داشتند، از این رو فرصت را غنیمت شمردیم و احساس افراد را در مورد فضای تک قطبی و انحصاری ایجاد شده توسط کسب و کارهای قدرتمندی چون دیجی کالا، با آنها در میان گذاشتیم، سعید محمدی اینگونه پاسخ داد:

” یکی از نکات مهم در زمینه ی آغاز کسب و کار اینترنی، توجه به این نکته است که تمام این کسب و کار ها، حتما نباید فروش آنلاین، آن هم به صورت direct sell باشد، هزاران حوزه در کسب و کارهای اینترنتی بین المللی وجود دارد که تا کنون در ایران به آن ورود نشده است و اینکه بخواهیم به بخشی توجه کنیم که یک سرویس دهنده در آن پیشتاز است، شاید در ابتدای امر، کار درستی نباشد. محمدی معتقد است در هر صورت ایجاد سینرجی، یکی از راه های رقابت پذیر کردن استارت آپ های کوچک ایرانی در مقابل کسب و کار های بین المللی است، حال شاید برخی این سینرجی ایجاد شده را با نام های مثل مونوپولی، رانت یا فضای تک قطبی بخوانند.” او افزود: ” اگر بتوان دیجی کالا را کسب و کار موفقی بحساب آورد، که به اعتقاد من برای چنین قضاوتی خیلی زود است و شاید بهتر باشد بگوییم اگر بتوان گفت دیجی کالا نسبت به سایرین موفق تر است، تمام شرایط ایجاد شده، یک استراتژی رقابت است، لازمه های اولیه ی رقابت، تمرکز بر نقاط قوت و پوشش ضعف هاست.”

آقای محمدی پس از توضیحاتی در مورد فضای تک قطبی در کسب و کار ، به عنوان توصیه ای برای جوانان جویای کسب و کارهای نوپا، بیان کردند: “ابتدا باید یک DNA برای کار خود درنظر گرفت، سپس باید دید، ایده ی راه اندازی تا چه اندازه خدمات خاص نیاز دارد، با توجه به عملکرد کسب و کارهای موفق در کل دنیا، باید برای مردم خدماتی فراتر از حد انتظارشان ارائه داد، البته کپی برداری کار درستی نیست ولی با ارائه خدماتی بی از انتظار مردم، می توان اعتماد کاربر را بدست آورد.”

گفتنی است که برادران محمدی در خلال صحبت های خود در پنل انتقال تجربه در جشنواره وب و موبایل ایران، به این موضوع اشاره کردند که دیجی کالا قصد دارد یک مارکت پلیس راه اندازی کند، برادران محمدی احداث مارکت پلیس را روند روتین خرده فروشی های آنلاین بین المللی می دانند که پس از جلب رضایت و اعتماد مشتری انجام می شود، البته مارکت پلیس دیجی کالا ماهیت direct sell را نیز به همراه دارد، یعنی دیجی کالا فروشنده ی آن خواهد بود.

.

.

منبع: تکرا


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته فضای تک قطبی در کسب و کارهای اینترنتی مثل دیجی کالا توجیه دارد؟ برادران محمدی پاسخ می دهند اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.